Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 ERC proposa que la Llar de Gent Gran del Centre també sigui un Centre Cívic amb programació d'activitats socioculturals

El Grup Municipal presenta una altra moció reclamant més personal i pressupost per a la Conselleria de Capacitats Diverses
ERC proposa que la Llar de Gent Gran del Centre també sigui un Centre Cívic amb programació d'activitats socioculturals Maria Roig, portaveu d'ERC.
14/11/2023

Compartir espais entre diferents generacions, fomentar la cultura i ampliar la xarxa d’instal·lacions socioculturals municipals al centre. Això és el que demana una de les mocions que ha presentat el Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona per al ple del 17 de novembre. Els republicans reclamen que es creï un Centre Cívic vinculat a la llar municipal de la gent gran del centre de Tarragona. La portaveu d'ERC, Maria Roig, ha afirmat que "és evident que hi ha una manca d'equipaments d'ús sociocultural molt important a la ciutat i que hi ha barris que disposen de més espais comunitaris, però segurament hi ha una gran deficiència al Centre i Llevant". Sobre això, considera que la llar de gent gran del centre "és un espai molt gran, infrautilitzat, que està en bones condicions i no caldria fer massa inversions per a reformes, sinó que és un espai que ja podria utilitzar-se pràcticament des del primer moment".

Roig ha destacat que amb l'habilitació d'aquest nou centre cívic la gent gran no en quedarà exclosa perquè "estem parlant d'una convivència positiva" i ha recordat que després de la pandèmia “Gent Gran Activa i Centres Cívics ja van fer ús d'aquest espai i ho van fer amb bona companyonia demostrant que era viable acollir activitats dels dos departaments". A més, la portaveu ha reiterat que "compartir un espai amb la gent gran, per exemple, amb infants o amb gent jove de la ciutat, ajuda, en primer lloc, a lluitar contra la soledat de la gent gran, que és una de les xacres que també tenim com a societat, i també ajuda a augmentar i treballar els valors i la trobada entre aquestes dues generacions que de vegades no troben espais on conviure".

Des d'ERC consideren que seria un primer pas perquè el centre de la ciutat disposés d’un centre cívic, donant resposta així a una petició de l'AV de Centre de Tarragona, que va adreçar al grup municipal en el marc d'una trobada. Roig ha afegit que en la moció "no només parlem d'espai, sinó que com diuen els acords cal habilitar una part de la llar de gent gran centre com a centre cívic, però també dotar-lo de personal i de recursos. No ens interessa tenir només un continent, sinó que també ens interessa tenir contingut. A més, cal que s'inclogui aquest nou centre cívic en la programació de la xarxa de centres cívics".

Pel que fa a la segona moció, des d'ERC volen que es reforci la conselleria de capacitats diverses i que es faci amb més personal i més dotació econòmica. Les Associacions que formen part del Consell Municipal de la Discapacitat de Tarragona estan orientades a donar visibilitat d'aquest col·lectiu, però moltes vegades quan demanen o quan es necessita impulsar un nou servei no hi ha prou dispositius. "El problema és que, sovint, quan s'han de crear noves activitats o impulsar-les a nivell municipal, veiem que hi ha una manca de recursos per tirar endavant altres activitats que són tan necessàries per crear o ser una ciutat molt més atenta, amable i molt més dedicada a les capacitats diverses. De fet, creiem que a Tarragona hauríem de ser pioners en aquest sentit", ha apuntat Roig.

La portaveu ha afirmat que reclamen "un estudi per avaluar possibles projectes com pot ser l'Oficina d'Atenció a la Diversitat, el Casal Permanent de l'Autisme, etc, ja que creiem que serien serveis molt necessaris per a les persones amb capacitats diverses i les seves famílies".

Per últim, la portaveu ha afirmat que els republicans han assumit tres mocions que portaran al ple amb altres grups municipals com són la moció per a l'erradicació de les barreres arquitectòniques de Sant Pere i Sant Pau presentada per l'Associació de Veïns La Unió, a qui agraeixen la proposta i la iniciativa per voler millorar el dia a dia dels veïns i veïnes del barri.

La segona és una moció amb motiu de Dia internacional per eliminació de la violència contra les dones, redactada per diverses entitats municipalistes i administracions, i que "d'ERC vàrem demanar que fos declaració institucional però no ha sigut possible, del Grup Municipal de Vox encara estem esperant una resposta. Sabem que són temes que els costa bastant de parlar però només cal recordar-los que ahir mateix vam haver de tornar a sortir a fer un minut de silenci per un altre feminicidi. És una xacra que patim com a societat i com diu una moció, això no és un esprint, això no s'acabarà d'avui per demà, és una cursa de fons però hem de posar tots els recursos perquè realment és una situació extremadament preocupant i entre totes i tots hem de lluitar per erradicar-la".

I l'última, fa referència al Dia Mundial de la Infància, redactada per UNICEF, "amb la qual es pretén reforçar el compromís de protegir la infància i els adolescents, el record dels seus drets, el que recorda també que han de ser escoltats en totes les velles accions que els interpel·len i que els afecten", ha clos Roig.