Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 Operatiu el nou aparcament dissuasiu Guillem Oliver, obra del govern republicà

Operatiu el nou aparcament dissuasiu Guillem Oliver, obra del govern republicà

L’espai ofereix 388 places per 1€ al dia a tocar de l’Hospital Joan XXIII i d’una de les entrades de Tarragona per descarbonitzar la mobilitat al centre
Operatiu el nou aparcament dissuasiu Guillem Oliver, obra del govern republicà Imatge general del nou aparcament dissuasiu Guillem Oliver.
13/12/2023

Tarragona compta amb un nou aparcament dissuasiu a tocar del carrer Guillem Oliver. Aquest és un projecte del govern de l'alcalde Pau Ricomà que ha estat possible gràcies als Fons Next Generation. Amb el nou aparcament s'incorporen 388 places amb un cost d'1 euro al dia.

Actualment, aquesta zona de la ciutat té una gran demanda d'aparcament perquè es troba a tocar de l'Hospital Joan XXIII. Tal com recorda l'exconseller de Territori, Xavi Puig, "aquest és un sector estratègic, ja que a banda de l'Hospital Joan XXIII, també hi haurà a prop el nou Fòrum Judicial. Era fonamental oferir un gran aparcament amb una tarifa reduïda i per això vam fer aquesta aposta". A més, la nova àrea es troba a tocar d'una de les principals entrades de Tarragona, on hi desemboquen vies com l'A-7 o l'N-240.

El principal objectiu del nou aparcament és descarbonitzar la mobilitat del centre de Tarragona, ja que la idea és que la gent aparqui a les entrades de la ciutat i es mogui fins al centre caminant o a través del transport públic. Puig ha assenyalat que "diverses línies de l'autobús municipal ja connecten amb el pàrquing, a més de tenir la possibilitat de moure's a peu a través d'una bona vorera. En un futur no molt llunyà la connectivitat de l'aparcament millorarà més perquè a prop hi haurà el futur carril bici que connectarà amb el Joan XXIII i l'actual xarxa existent a més d'una parada del TramCamp". Puig ha afegit que "des del govern republicà sempre vam treballar els projectes de ciutat amb els valors de la cohesió i sostenibilitat, aquest projecte n'és un nou exemple".

Els treballs també han servit per canalitzar les aigües pluvials provinents de l'A-7 i que inundaven aquesta zona causant diversos problemes. "Vam treballar i escoltar les demandes dels veïns per tal de poder solucionar aquest problema, aquesta zona ja no s'inundarà, era una gran reclamació que hem pogut fer realitat", ha detallat Puig.

L'aparcament també ha tingut en compte els criteris de sostenibilitat per això el paviment que s'ha instal·lat permet drenar les aigües pluvials perquè es filtrin al subsol. A banda s'ha instal·lat nou arbrat per un confort tèrmic i il·luminació LED de baix consum. Les obres han tingut un cost de prop de 400.000€, el 90% de l'obra ha estat finançada a través dels fons europeus.