Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 Pau Ricomà: "Deixo la política amb la satisfacció de la feina ben feta, els pròxims anys es veurà reflectida la transformació que vam iniciar"

L’exalcalde i actual conseller municipal deixarà l’acta en el ple municipal del 27 de juliol
Pau Ricomà: "Deixo la política amb la satisfacció de la feina ben feta, els pròxims anys es veurà reflectida la transformació que vam iniciar" Pau Ricomà acompanyat per la família, amics i companys de partit durant la roda de premsa de comiat.
26/07/2023

Pau Ricomà, alcalde de Tarragona des del 2019 i fins al passat mes de juny, ha anunciat que deixarà l'acte de conseller municipal de l'Ajuntament de Tarragona en el pròxim ple ordinari del 27 de juliol. "Ara em toca iniciar una nova etapa per gaudir de la vellesa. Ja vaig dir el dia de la presentació de la meva candidatura que a les pròximes eleccions municipals no em tornaria a presentar com a candidat a l'alcaldia per ERC, tindria 69 anys i ja no em pertoca", ha destacat el republicà.

Ricomàha destacat que es retira satisfet del seu pas per l’Ajuntament, sobretot durant els quatre anys al capdavant de l'alcaldia. "Ser alcalde de Tarragona ha estat una de les coses més meravelloses que m'han passat a la vida. Marxo amb la satisfacció de la feina ben feta. Els pròxims anys es veurà reflectida la transformació que vam iniciar, hem aconseguit grans inversions que suposaran avançar en termes de cohesió i sostenibilitat", ha destacat.

El republicà també ha afegit que fa un pas al costat "per no interferir en el relleu natural que s'ha de produir al capdavant del partit en l'àmbit municipal” i ha apuntat que “el nostre principal objectiu és recuperar l'alcaldia de Tarragona d'aquí a quatre anys i hi ajudaré amb el que faci falta. Marxo amb la tranquil·litat que tenim un grup municipal molt potent". En aquest sentit, l'exalcalde ha volgut destacar que ERC és ara mateix l'única oposició "real, coherent, seriosa i responsable" que hi ha al consistori.

Pau Ricomà ha volgut fer una defensa de la bona política que "posa l'interès col·lectiu per damunt del personal". En aquest sentit, ha criticat la manera de fer política que tenen alguns partits de la ciutat que "ataquen de manera sistemàtica a les persones i no a les idees". Sobre això, ha lamentat que en diverses ocasions ell mateix ha estat víctima d'aquesta manera de fer, "la meva cara ha protagonitzat cartells per denunciar la brutícia o la seguretat, relacionant-me directament amb el masclisme i les violacions". L'exalcalde ha defensat que "es pot criticar el que sigui, sense posar el dit a l'ull ni cosificar". Per tot plegat el republicà ha reivindicat que ERC "farà una oposició desterrant aquestes maneres de fer que l'únic que aconsegueixen és distanciar els partits i que no construeixen. La nostra venjança és no ser com ells".

Durant el comiat, Pau Ricomà ha volgut elogiar la feina i dedicació que tenen totes les persones de Tarragona que dediquen el seu temps lliure per liderar projectes culturals i socials a la ciutat, "crec que tenen uns grans valors republicans. A la ciutat tenim gent que fa una feinada i dedica molt de temps i esforç per millorar Tarragona en els diversos àmbits".

També ha volgut destacar que Tarragona té tres grans reptes a superar. "Cal una veritable cohesió urbanística que a la vegada suposarà una igualtat d'oportunitats i cultural arreu de la ciutat. Hem treballat en aquesta línia, però cal dedicar-hi molt més". Com a segon repte,Ricomà ha ressaltat que "cal renovar certs lideratges de la ciutat, elits de diversos àmbits que sovint posen el fre perquè Tarragona sigui una ciutat millor i del segle XXI". Com a tercera signatura pendent el republicà ha reclamat "una implicació verdadera de tota la ciutadania, ja que ara mateix hi ha més d'un 20% de població immigrada i cal una major participació, aquestes persones són un actiu molt important i han d'estar al capdavant de les institucions en plena normalitat".

Família, amics i companys de partit han volgut acompanyar en aquest acte de comiat a Pau Ricomà que, després de més de vint anys de militància a ERC, abandona la política activa. El número 7 de la candidatura de les últimes municipals, Carles Farré, serà qui substituirà a Pau Ricomà al saló de plens tarragoní i s’incorporarà al setembre.