Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2023 Tarragona, capital esportiva

Tarragona, capital esportiva

Tarragona, capital esportiva Mary López, consellera municipal d'ERC.
26/07/2023

En pocs anys Tarragona s'ha convertit en una destinació esportiva de referència arreu de l'Estat i no és cap sorpresa. Amb la seva rica història i patrimoni cultural, hem demostrat la gran capacitat per acollir i organitzar esdeveniments esportius. Tampoc és un fet casual, al darrere hi ha molta feina per part del personal i voluntaris del Patronat Municipal d'Esports, del teixit esportiu de la ciutat i d'una aposta clara de l'anterior govern de Pau Ricomà.

El compromís d'ERC amb l'esport local ve de fa temps, ja des de l'oposició, durant el mandat 2015-2019, quan el grup republicà d'aquell moment va liderar l'oposició per aturar el projecte de privatització de la gestió de l'Anella Mediterrània i que hauria suposat una hipoteca de 152 milions d'euros per la ciutat.

La feina, però, s'ha intensificat durant els anys de govern republicà. El primer gran repte va ser donar vida a un llegat buit i desaprofitat que van deixar els Jocs Mediterranis, amb una Anella Mediterrània sense manteniment i unes instal·lacions amb absència d'activitat i amb cap full de ruta. Exemple n'és el Palau d'Esports Catalunya, va ser el govern de Pau Ricomà qui va desencallar la seva situació, arreglant el nyap jurídic que impossibilitava que la infraestructura passés a mans municipals i que se li pogués treure el màxim rendiment esportiu i social.

Més enllà de la inversió constant en els equipaments municipals, la feina feta ha estat també d'organització i planificació a curt, mitjà i llarg termini per situar Tarragona en el mapa esportiu i fer que la ciutat sigui seu de múltiples competicions esportives –locals, nacionals, estatals i internacionals– i ampliant el calendari de la ciutat a través de nous esdeveniments com curses o caminades, alguns d'ells comencen a consolidar-se després de la seva bona rebuda i organització. Com a govern teníem molt clar que els esdeveniments havien de ser sostenibles econòmicament perquè, per responsabilitat i sentit comú, no volíem hipotecar Tarragona i repetir models caducs com els Jocs Mediterranis.

Tarragona s'ha convertit en una capital esportiva i així ho demostren les dades d'aquests últims anys i que aquest 2023 ajudarà a engreixar-les. Durant el primer mig any, la ciutat ja ha acollit multitud d'esdeveniments i campionats i per la segona meitat, encara n'hi ha previstos molts més. A tot això, no podem oblidar la gran feina que s'ha fet per poder ser seu de nombrosos entrenaments i stages d'equips d'arreu d'Europa, fomentant així el turisme esportiu gràcies a la feina feta entre Esports i Turisme. Algunes competicions que acollirem a la ciutat són el primer Open Stars Xou de patinatge artístic, ser la meta de La Vuelta o, per primera vegada, el Be active night, una jornada esportiva d'activitats gratuïtes que se celebra coincidint amb la Setmana Europea de l'Esport.

Des del govern republicà vam plantar una llavor que gràcies a la bona feina feta ha crescut de manera ràpida i constant per convertir Tarragona en una capital esportiva. Esperem que el nou govern no malmeti i deixi perdre aquesta gran oportunitat que s'ha treballat de la mà de molts clubs. De moment ja n'hem perdut una, ser seu d'entrenaments de la selecció femenina espanyola de la Copa Amèrica. Un fet que ens hagués donat una projecció internacional increïble i que hagués suposat un revulsiu pels esports marítims.

És moment de continuar arremangant-se perquè Tarragona no perdi aquesta capitalitat esportiva que hem assolit. Hem de continuar actualitzant i modernitzant les diverses instal·lacions i nodrint l'actual calendari, sense deixar perdre res del que ja hem aconseguit. Ho tenim tot de cara perquè en els pròxims anys visquem un autèntic impuls en aquest àmbit, un fet que també ajudarà ben segur els diversos clubs de la ciutat i en conseqüència a l'esport base.

Tarragona s'ha convertit en una destinació de referència gràcies a la seva infraestructura, al seu entorn privilegiat, a la seva capacitat organitzativa, a la seva oferta variada d'activitats esportives i a la seva gent. Aquests últims anys hem demostrat el nostre compromís amb l'esport i el seu potencial per atreure esportistes i amants de l'activitat física d'arreu. Amb un futur prometedor, Tarragona continuarà brillant com una autèntica capital esportiva!