Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC reclama a Viñuales ‘que assumeixi les seves responsabilitats en seguretat’ en una visita als barris de Ponent amb el conseller Elena

Els republicans fa setmanes que avisen de l’augment de robatoris en vehicles i exigeixen a l’alcalde que lideri i deixi de culpar a la Generalitat
ERC reclama a Viñuales ‘que assumeixi les seves responsabilitats en seguretat’ en una visita als barris de Ponent amb el conseller Elena ERC reclama a Viñuales ‘que assumeixi les seves responsabilitats en seguretat’ en una visita als barris de Ponent amb el conseller Elena.
09/04/2024

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena; el Director General de la Policia, Pere Ferrer; i la directora dels Serveis Territorials d’Interior a Tarragona, Eli Llombart, han visitat els barris de Ponent de Tarragona on veïns i el Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament els hi han traslladat el malestar i preocupació de la zona que gairebé diàriament s’hi produeix algun fet delictiu, sobretot de robatoris en vehicles.

La consellera Mary López ha recordat que “aquesta situació fa massa setmanes que s’està allargant. Els veïns de la zona estan cansats i preocupats per aquests fets recurrents, la situació comença a ser insostenible”. Elena ha pogut conèixer en primera persona alguns dels episodis després de parlar amb diversos veïns dels barris de Ponent. A Tarragona la Generalitat aquesta legislatura ha incrementat gairebé un 20% la plantilla de Mossos d’Esquadra, passant de 300 a 340 agents. A més, també s’estan a punt d’iniciar les obres per instal·lar a l’Estació d’Autobusos de l’Imperial Tàrraco una nova comissaria compartida entre la policia catalana i la Guàrdia Urbana.

Des del Grup Municipal han agraït la visita i la predisposició del conseller d'Interior, assenyalen que el govern català està complint en aquest àmbit i reclamen a l'alcalde Viñuales, qui porta les competències de seguretat, que també "assumeixi les seves responsabilitats i actuï, deixant de culpar a la Generalitat de tots els mals que li passen a Tarragona" ha dit Maria Roig, portaveu del Grup Municipal, qui proposa que "un bon començament seria executant els punts de la moció que ERC va presentar al ple del passat 16 de febrer peravançar cap a un model de policia de proximitat a Tarragona. Un text que va ser aprovat per una àmplia majoria del Consell Plenari, fins i tot pel govern".

La moció aposta per la implementació de patrulles a peu i en bici per tota la ciutat; recuperar la col·laboració entre Guàrdia Urbana i Mossos d'Esquadra; agilitzar i despolititzar les trobades entre entitats i cossos policials; millorar l'espai públic perquè s'ompli de vida i, finalment, consensuar un pla de vitalització i cohesió pel barri de Camp Clar.

Roig ha manifestat que “una vegada més ens posem a disposició de l’alcalde per treballar plegats per buscar solucions per a revertir aquesta situació”. Els republicans manifesten que la seguretat és un element imprescindible per a la convivència en societat i que no només té a veure amb la presència policial sinó que engloba moltes altres accions com la prevenció, a través de l’educació, de les polítiques socials i de l’urbanisme.