Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC reclama que es reverteixi la mala decisió de l’alcalde d’implantar noves zones d'aparcament regulat a Tarragona i que sigui el ple qui decideixi

També portaran a debat una moció per demanar que l’Ajuntament que reservi espais per a persones amb mobilitat reduïda a les rues, cercaviles i cavalcades que se celebrin a la ciutat
ERC reclama que es reverteixi la mala decisió de l’alcalde d’implantar noves zones d'aparcament regulat a Tarragona i que sigui el ple qui decideixi Els consellers Xavi Puig i Gemma Fusté durant la roda de premsa.
13/03/2024

El Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya a l'Ajuntament de Tarragona torna a posar damunt la taula el debat de les noves zones d'aparcament regulat a la ciutat després de constatar el fracàs en el temps. En la primera de les tres mocions que presenta ERC, es demana deixar sense efecte les noves zones regulades de Joan XXIII, Florenci Vives i Tarragona 2 i que se n'aturi la creació de noves, ja que se n'estan preveient a la zona dels Músics i a la zona de la Vall de l'Arrabassada un fet que “suposaria fer encara més gran l’error”.

El conseller Xavi Puig ha afirmat que "l'essència és revertir la mala decisió presa pel govern municipal" que, a més, aquesta "vulnera l'acord que hi havia en funció del qual alguns partits van donar suport a un increment d'impostos a la ciutat".

El republicà ha recordat que l'estratègia de pintura de Viñuales ha generat molts problemes als treballadors i usuaris de l'Hospital Joan XXIII i als seus familiars però també a veïns d'aquella zona, de Parc Francolí i de Tarragona 2. "Desmentim totalment el que va dir la consellera Orts en el plenari anterior, aquesta estratègia d'aparcaments no la fixa la Unió Europea per la Zona de Baixes Emissions ni el Pla de Mobilitat -que encara no està ni tan sols aprovat-. Això es fa només per decisió política", ha assegurat.

A banda, el mateix conseller reclama que qualsevol futura creació de noves zones regulades es decideixi mitjançant un acord plenari i no per via decret com fins ara, amb tots els grups municipals, perquè "ja hem vist que això no funciona, és un error i per tant, reclamem que sigui una majoria democràtica la que decideixi si una zona s'ha de pintar i de quin color. Si la decisió es pren entre tots és més fàcil que treballant en equip evitem que es cometin errors a nivell de ciutat". En la mateixa moció es demana que es continuï la política d'aparcaments dissuasius, i des d'ERC se'n proposen tres: un a Icomar, que ja es treballava des del govern de Ricomà, on hi ha l'antic Garden; un altre a l’Avinguda Andorra on ara ja es fa servir en condicions lamentables; i un a Llevant, per la zona del Nàstic.

Pel que fa a la segona moció, la consellera Gemma Fusté ha detallat que ERC reclama que l'Ajuntament reservi espais per a persones amb mobilitat reduïda a les rues, cercaviles i cavalcades que se celebrin a la ciutat. "Durant l'any sortim al carrer a celebrar molts actes festius, però no tothom hi té accés. Les persones amb mobilitat reduïda tenen greus dificultats per accedir a llocs i espais adequats per poder gaudir-ne i en la majoria dels casos han d'apel·lar a la solidaritat de la ciutadania, però no sempre tenen la sort que els obrin pas", ha destacat.

Fusté considera que "cal que les festes siguin més accessibles, hem d'avançar cap a una ciutat més amable, inclusiva i oberta per a tothom i com a Ajuntament hem de donar-hi resposta. No volem espectadors de primera i de segona, volem que totes les persones puguin gaudir de tot el que passa al carrer". En aquest sentit, ha recordat que hi ha una iniciativa mot interessant i positiva com és 'Festa per a tothom', on ja compten amb espais reservats a la via pública durant les festes Santa Tecla "però considerem que hem d'anar més enllà i no només nosaltres, creiem que aquesta mesura s'hauria de fer arribar a organitzadors d'altres esdeveniments massius que se celebren als carrers, perquè tinguin la sensibilitat de reservar espais per a persones amb mobilitat reduïda".

Per tot plegat, des d'ERC demanaran que l'Ajuntament reservi espais per a persones amb mobilitat reduïda a totes les rues, cercaviles i cavalcades que es facin a Tarragona organitzades per l'Ajuntament i que faci extensiu aquest compromís als organitzadors de les processons i d'altres esdeveniments massius que se celebrin al carrer; que es senyalitzin degudament els diferents espais reservats a la via pública per a persones amb mobilitat reduïda i que estiguin acotats només per al col·lectiu i les seves famílies, entre altres.

Per últim, també han assumit una moció sobre el conflicte armat a Israel, a proposta del Fons Català de Cooperació i Desenvolupament en la qual es demana un alto el foc immediat per part de l'estat d'Israel a Gaza i instar a l'obertura de corredors humanitaris per tal que l'ajuda en forma d'aliments, aigua, assistència sanitària, combustible i altres subministraments puguin arribar a la població, entre altres acords.