Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC Tarragona atorga el XVIII Premi Montserrat Bertran a Pepa Martín Delcan

ERC Tarragona atorga el XVIII Premi Montserrat Bertran a Pepa Martín Delcan

La tarragonina rep aquest reconeixement pels seus més de 40 anys de dedicació voluntària a les capacitats diverses
ERC Tarragona atorga el XVIII Premi Montserrat Bertran a Pepa Martín Delcan Foto de família de l'acte de lliurament del XVIII Premi Montserrat Bertran a Pepa Martín Delcan | ERC
12/03/2024

En el marc del Dia Internacional de les Dones, la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Tarragona ha entregat el Premi Montserrat Bertran. Aquesta divuitena edició del premi ha estat atorgada a la Pepa Martín Delcan pels seus més de 40 anys de dedicació voluntària a les capacitats diverses. Durant l’acte de lliurament, que s’ha celebrat al Pati de Jaume I de l’Ajuntament de Tarragona, la responsable de Feminismes d’Esquerra a Tarragona, Maria Santos Pagès, ha destacat que Pepa Martín Delcan és una dona “entregada a fer de Tarragona una ciutat millor i més inclusiva” i que “el seu sentiment d’entrega l’ha portat a formar part del Club Vaixell durant 40 anys

Maria Santos Pagès ha destacat que la Pepa, sempre amb una actitud alegre i positiva, ha estat vinculada a l’entitat “per amor i vocació”. Per tota la feina feta, ERC a Tarragona vol reconèixer “la implicació, el servei i l’alegria que ha transmès durant aquests anys” i “ens enorgulleix donar altaveu a la feinada feta en el món de les capacitats diverses amb el premi Montserrat Bertran”, ha conclòs la Maria Santos Pagès durant l’entrega del premi.

Pepa Martín Delcan és l’actual presidenta de la fundació impulsada pel Club Vaixell i part de l’equip de 30 voluntaris i voluntàries. L’entitat vetlla per la normalització i adaptació de les activitats, la sensibilització i inclusió en la comunitat, l’autonomia, el treball en equip, la participació de tots els membres de la comunitat en condició d’igualtat i el respecte mutu.

Per la seva banda, la Pepa Martín Delcan ha agraït el premi i ha reiterat que aquest reconeixement no és només per a ella sinó per a “tota la gran família que és el Club Vaixell”. Ha posat en relleu “la gran feina diària que fan totes les voluntàries i voluntaris, grans i petits” i ha destacat també el paper de les famílies.

A l’acte, que ha aplegat una vuitantena de persones, l’han acompanyat una àmplia representació del Club Vaixell així com totes les conselleres i consellers del grup municipal d’Esquerra a l’Ajuntament de Tarragona i també militants i altres càrrecs.

La secció local d’ERC Tarragona concedeix aquest premi des de l'any 2007, reconeixent figures femenines que han destacat per la seva tasca de sensibilització envers la causa feminista, la igualtat de drets entre homes i dones i la visibilització i participació social de les dones a la ciutat de Tarragona. Aquesta tasca és i continuarà essent essencial per tal de visualitzar aquelles accions que ens acosten a la igualtat i sobretot a les persones qui hi ha darrere.