Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 Maria Roig: "Continua el desplegament desproporcionat de noves zones verdes i blaves a Tarragona"

ERC denuncia que el govern del PSC continua sense escoltar a ningú i incomplint els acords de no crear noves zones d’aparcament regulades fins a tenir el PMUST
Maria Roig: "Continua el desplegament desproporcionat de noves zones verdes i blaves a Tarragona" Plaça Joan Miró de Tarragona.
17/01/2024

El Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona denuncia que l'actual govern de l'alcalde Viñuales continua amb el despropòsit d'ampliar les zones d'aparcament regulades a la zona de Parc Francolí. Després que a finals d'any es pintessin els carrers de l'entorn de Joan XXIII com a zona verda, aquesta setmana s'han iniciat els treballs de pintura per reconvertir nous carrers com a zones d'aparcament regulades de color verd i blau. La portaveu republicana, Maria Roig Alsina, ha criticat que "el govern del PSC continua a la seva, sense escoltar a ningú i fent cas omís de veïns i comerços. Encara més, està incomplit els acords que va arribar amb En Comú Podem per aprovar l'augment de les taxes i ordenances fiscals, on es va pactar no crear noves zones d'aparcament regulades fins a disposar del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST), un acord que els comuns en van treure molt de pit però que al cap de poques setmanes s'ha incomplert".

Cal recordar que el passat desembre el govern tarragoní va anunciar que convertiria 1.125 aparcaments de 25 carrers d'aquesta zona de Tarragona en places verdes. "L'únic afany d'aquesta acció és el recaptatori. El govern del PSC només té l'objectiu d'escanyar a la ciutadania. A la creació d'aquestes noves zones de pagament també cal sumar-hi l'augment de l'IBI, ICIO, terrasses o aparcaments municipals", ha apuntat Roig, qui ha definit "sense rumb" les accions, ja que considera que "no hi ha cap estratègia pel que fa a les polítiques de mobilitat, perquè encareixen aparcaments municipals i creen noves places regulades en detriment de les gratuïtes, però tampoc fan una aposta clara pel transport públic o la mobilitat personal. És per això que ens preguntem quin model de mobilitat vol el PSC per Tarragona?". Des d'ERC vam projectar el nou aparcament dissuasiu de 388 a aquesta zona, a tocar del carrer Guillem Oliver per tal d'oferir aparcament amb una tarifa reduïda d'1€ el dia.

D'altra banda, la Rambla Francesc Macià passarà a ser zona blava. Roig ha apuntat que "no té cap sentit que aquest tram de la Rambla sigui zona blava, no hi ha la necessitat de rotació comercial que hi ha en altres zones de la ciutat. Qui anirà tan lluny a pagar un preu tan car per un cotxe que al cap de dues hores l’haurà de treure?".

Des d’ERC demanen que s’aturi l’entrada en funcionament d’aquestes noves places d’aparcament regulades, que en principi està prevista per inicis de febrer, i que compleixin a l’espera del PMUST.