Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 Roig: "On és l'alcalde? Va dir que portaria personalment els temes de seguretat però li passa la pilota a una consellera"

Els republicans reclamen que es recuperi la comunicació directa entre veïns i cossos policials com es feia en el mandat anterior
Roig: "On és l'alcalde? Va dir que portaria personalment els temes de seguretat però li passa la pilota a una consellera" Maria Roig, portaveu d'ERC, i Gemma Fusté, consellera d'ERC.
23/01/2024

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona assegura que la seguretat a la ciutat “no funciona” i que “no hi ha ningú al timó”, així de contundent s’ha mostrat la portaveu, Maria Roig, qui ha apuntat que “en campanya electoral l’alcalde Viñuales va assegurar que ell mateix assumiria les competències en seguretat i així consta al cartipàs però la realitat és que no, aquest rol ha recaigut en la consellera Sonia Orts. Ens preguntem qui porta realment seguretat ciutadana i exigim a l’alcalde que posi ordre perquè estan fallant moltes coses, hi ha un increment objectiu dels fets delictius”.

Els republicans asseguren que en els últims mesos s’han produït diversos fets arreu de la ciutat que demostren que s’ha fet un pas enrere en matèria de seguretat. “La falta de seguretat és present a diferents punts de Tarragona. A Llevant els veïns s’han organitzat en patrulles, tenim robatoris i baralles al centre i al barri del Port, a Ponent fa setmanes que les entitats veïnals se senten desemparades i menystingudes per l’equip de govern davant d’una onada d’actes vandàlics i de situacions insostenibles. On és l’alcalde, on és el conseller de Seguretat?”, ha expressat Roig.

Des d'ERC denuncien que un dels principals motius és la pèrdua d'agilitat comunicativa que hi havia entre entitats veïnals i cossos policials. "En el mandat passat una entitat veïnal podia sol·licitar d'urgència una reunió amb Guàrdia Urbana i Mossos per tal de tractar algun problema que afectés a la ciutadania. Actualment, es troben que primer han de passar pel regidor de barri i després, per raons que se’ns escapen és la consellera Orts l’encarregada de posar data a una reunió, aquest fet dilata molt la comunicació, i alhora polititza aquestes trobades", ha assegurat la consellera Gemma Fusté. La republicana ha afegit que “en l’anterior mandat hi havia via directa per parlar entre les entitats veïnals i els cossos de seguretat i ara tot això s’ha complicat perquè el govern ho vol controlar tot i això, sense dubte, és un retrocés important en aquest sentit”.

Roig considera que “la relació del govern municipal amb les entitats veïnals és clau i ja hem vist que l’invent dels consellers de barri no funciona. Si això ja no rutlla, com ho ha de fer la gestió de les reunions urgents amb els nostres veïns i veïnes?”.

ERC lamenta que, després de la “guerra bruta” que es va fer contra el govern de Pau Ricomà durant el mandat passat “amb campanyes molt dures”,  Viñuales que “portava com a emblema la seguretat durant la campanya, ara no entomi aquesta situació d’inseguretat i passi la pilota a la consellera Orts, que ja veiem que no ho està gestionant de forma efectiva”, ha afegit la portaveu.

Des del Grup Municipal demanen a l’alcalde que convoqui la Comissió de Seguretat per abordar el tema i trobar les solucions oportunes. “És en aquests moments on hauria d’aparèixer i demostrar que realment li importa la seguretat i no deixar-ho simplement en un eslògan de campanya electoral, que ens expliqui qui lidera la conselleria, què pensa fer i quan”, ha clos Roig. Els republicans també reclamen a l’alcalde que hi hagi més presència de la Guàrdia Urbana, caminant, més propera a la ciutadania.