Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 S’estrena l’ampliació de l’aparcament Torroja, un projecte del govern republicà

S’estrena l’ampliació de l’aparcament Torroja, un projecte del govern republicà

S’han ampliat les places fins a les 325, més del doble de les 154 que hi havia, té la funció de dotar la Part Alta d’una bona oferta estacionament dissuasiu
S’estrena l’ampliació de l’aparcament Torroja, un projecte del govern republicà Els consellers d'ERC Xavi Puig, Mary López, Gemma Fusté i Carles Farré a l'estrena de l'ampliació de l'aparcament Torroja.
07/03/2024

L'aparcament municipal del passeig Torroja ja compta amb un total de 325 places després que hagin finalitzat els treballs d'ampliació. Aquest és un projecte que es va treballar tècnicament i econòmicament durant el govern republicà, després d'assolir una ajuda dels Next Generation per fer-ho possible. De fet, els treballs han tingut un cost de gairebé 1,8 milions d'euros, dels quals 1,2 han estat provinents dels fons europeus.

Qui va ser conseller de Territori i Mobilitat i actual conseller d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona, Xavi Puig, destaca que "aquest aparcament té la funció de dotar la ciutat, i la Part Alta en particular, d'una molt bona oferta d'estacionament dissuasiu a baix preu, sobretot per a les persones que viuen i treballen en aquesta part de la ciutat". Sobre el projecte Puig recalca que es va fer amb la col·laboració de les veïnes i veïns del barri dels Músics, "vam acordar que el carrer Johann Sebastian Bach només sigui de sortida de l'aparcament i no tenir entrada, amb la finalitat de no congestionar de trànsit la zona dels Músics".

Una altra de les millores del projecte ha estat l'increment de la presència d'arbrat al pàrquing. "Amb l'empresa constructora vam pactar de trasplantar els arbres existents en altres punts per tal de preservar-los, aquest és un projecte sostenible", ha apuntat Puig.

L'ampliació de l'aparcament Torroja forma part del projecte 'Tarragona cap al 2023' que el govern republicà va aconseguir una subvenció de més de 5,3 milions d'euros dels fons europeus amb l'objectiu de generar alternatives a la mobilitat sostenible. "La peonització del carrer Canyelles, l'adquisició de tres autobusos impulsats per hidrogen, el nou aparcament dissuasiu Guillem Olivé, la urbanització dels carrers López Peláez i Josepa Massanés i la digitalització de l'activitat dels serveis públics de transport, són les altres accions que hem fet gràcies haver assolit aquesta important partida europea", ha detallat Puig.