Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 S’estrena la remodelació del carrer Josepa Massanés i López Peláez, projecte del govern republicà

El nou espai prioritza el vianant en detriment del vehicle, donant protagonisme a les zones enjardinades i espais de trobada
S’estrena la remodelació del carrer Josepa Massanés i López Peláez, projecte del govern republicà Els consellers d'ERC inaugurant la remodalació dels dos carrers.
12/03/2024

Els carrers López Peláez i Josepa Massanés ja són un espai de trobada i estada per a les tarragonines i tarragonins. Han finalitzat els treballs de remodelació d’aquests dos carrers del centre de Tarragona. El projecte ha estat treballat tècnicament i econòmicament durant el govern republicà, de fet, la remodelació s’ha fet en la línia de transformar en àmbits urbans més amables i d’ús ciutadà carrers que fins ara tenien com a protagonista el vehicle.

La remodelació ha permès instal·lar nous paviments, zones enjardinades, mobiliari urbà i nova il·luminació, tot plegat, per donar-li un aspecte de passeig. A més les obres han permès soterrar les línies de comunicacions i elèctriques i renovar i millorar la xarxa d'aigües i clavegueram. Qui va ser conseller de Territori i actual conseller d'ERC, Xavi Puig, explica que "un dels objectius del govern republicà va ser la millora de l'espai públic de la ciutat. Per això aquesta actuació resulta tan important, perquè és una obra pensada per a les persones".

Els treballs també han permès guanyar un nou espai entre l’avinguda Estanislau Figueres cantonada amb Josepa Massanés. Una altra actuació ha estat l’ampliació de la vorera del tram del carrer Maria Cristina entre Estanislau Figueres i López Peláez. Puig ha destacat que “l’objectiu és donar prioritat als vianants en unes voreres que són força estretes i que dificulten el pas de les persones amb mobilitat reduïda o famílies amb cotxets, per això també hem creat un nou pas de vianants en aquest punt”.

Aquesta remodelació ha tingut una inversió de més de 463.000 euros i ha estat finançada amb els Next Generation, dins del projecte ‘Tarragona cap al 2023’ pel qual el govern republicà va assolir una subvenció de més de 5,3 milions d'euros dels fons europeus amb l'objectiu de generar alternatives a la mobilitat sostenible. "La peonització del carrer Canyelles, l'adquisició de tres autobusos impulsats per hidrogen, el nou aparcament dissuasiu Guillem Olivé, l’ampliació de l’aparcament Torroja i la digitalització de l'activitat dels serveis públics de transport, són les altres accions que hem fet gràcies haver assolit aquesta important partida europea", ha detallat Puig.