Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 S’inaugura la remodelació del carrer Orosi, un projecte del govern republicà

S’inaugura la remodelació del carrer Orosi, un projecte del govern republicà

L’actuació està emmarcada en el Pla Integral de la Part Baixa i ha servit perquè la via sigui molt més amable pels vianants amb més arbrat i nou mobiliari urbà
S’inaugura la remodelació del carrer Orosi, un projecte del govern republicà Els consellers d'ERC al remodelat carrer Orosi.
08/03/2024

Inaugurades les obres de remodelació del carrer Orosi, un projecte planificat tècnicament i econòmicament durant el govern republicà. Aquesta actuació urbanística marca l’inici de la transformació de la Part Baixa.

El nou carrer disposa de més espai segur i accessible per als vianants. El terra és de plataforma única i ha permès soterrar les línies aèries, la renovació del clavegueram per reduir les inundacions que afecten el barri. A més, s’ha plantat nou arbrat, jardineria i instal·lat mobiliari urbà. “Aquesta intervenció la vam pactar amb l’Associació de Veïns del barri del Port i amb la Xarxa Marina, escoltant i atenent les seves demandes”, ha recordat Xavi Puig, qui va ser conseller de Territori durant l’anterior mandat. Puig també ha assenyalat que “hem convertit el carrer en una plaça, donant total protagonisme als vianants, generant una zona verda i espais d’esbarjo. Hem capgirat l’aspecte i funció d’aquest carrer tan emblemàtic i maltractat de la Part Baixa”.

La remodelació del carrer Orosi és una de les millores que s’emmarquen dins del Pla Integral de la Part Baixa, també impulsant durant el govern republicà. Les obres han suposat una inversió de gairebé 560.000 euros i han tingut el principal repte de recuperar espai públic a favor del vianant. “El carrer Orosi és la porta d’entrada del barri del Port i de Tarragona des de l’estació de trens, és per això que vam voler que la transformació d’aquesta via fos el tret de sortida del Pla Integral de la Part Baixa, el full de ruta que ens indica la transformació urbanística, social i comercial d’aquesta part de Tarragona per revitalitzar-la”, ha apuntat Puig que  també ha recordat que “ERC sempre té molt present la Part Baixa de la ciutat, és quan hem governat que el barri ha fet passes endavant cap a la seva revitalització i millora, exemple en són també el pla d’inversions per acabar amb les inundacions o el projecte de Centre Cívic que s’ubicarà al carrer Santiyán”.

L’actuació del carrer Orosi se suma a les transformacions que el govern republicà també va impulsar al carrer Yxart, Canyelles i a la plaça Catalunya. Unes remodelacions que sempre han perseguit el mateix objectiu: omplir els carrers de vida i fer-los pensats per a les persones. En aquest sentit aviat s’inaugurarà també la remodelació dels carrers Josepa Massanés i López Peláez.