Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 Xavi Puig: “Des del govern republicà vam negociar amb Aldi que urbanitzés l'entrada de Torreforta amb una rotonda i molt més espai pels vianants”

L'operació s'acosta al milió d'euros i permetrà convertir aquest tram de carretera nacional en una avinguda més eficient pels cotxes i accessible per a les persones
Xavi Puig: “Des del govern republicà vam negociar amb Aldi que urbanitzés l'entrada de Torreforta amb una rotonda i molt més espai pels vianants” Imatge de la intersecció entre l'N-340 i la C-31B a l'entrada de Torreforta.
06/05/2024

L’empresa Aldi transformarà tot l’entorn de l’entrada a Torreforta invertint prop d’1 milió d’euros, fruit de les negociacions amb l’anterior equip de govern liderat per Pau Ricomà. Aquesta acció permetrà dignificar la intersecció entre l’N-340 i la C-31B, on hi ha l’antic edifici d’Estrella Damm, aportant més seguretat i millorant la mobilitat a tota la zona amb una rotonda d’uns 50 metres de diàmetre i altres canvis significatius com la construcció d’un vial que connectarà una zona verda que actualment està amagada darrere del supermercat Lidl i allunyada dels veïns i veïnes.

El portaveu adjunt del Grup Municipal d’ERC i exconseller de Territori, Xavi Puig, afirma que “vam estar negociant amb l’operadora privada la seva ubicació aquí a canvi de fer tota una obra urbanitzadora de molta envergadura per fer una cosa similar a la que ja vam fer a l'entrada del barri d'Icomar, que també és una entrada de Tarragona”.

El republicà manifesta que “amb aquesta negociació” s’aconseguirà revertir “l’estat tan lamentable que hi ha actualment a l’entrada a aquest barri de Ponent on la vegetació està abandonada, la regulació semafòrica és caòtica, tant o més que el pas de vehicles i on l'asfaltat està en mal estat. És indecent”.

Aquesta intervenció permetrà que “això sigui una avinguda agradable per a les persones i per a les bicicletes i no una carretera abandonada” i el més positiu per la ciutat és que això “serà possible perquè ho farà l'operadora alemanya, perquè així ho diu el Pla Especial que s'aprova ara però que vam proposar i negociar des del govern d'ERC”, assegura Puig. El mateix conseller afegeix que aquesta actuació “permetrà arreglar l'entrada de Torreforta que és també una entrada de Tarragona molt important i descuidada. Seguint l'estela de la intervenció feta a Icomar, els vianants trobaran molta més vorera accessible per transitar i els vehicles una millor connexió entre la carretera de València, la de Salou i l'entrada de Torreforta”.