Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció del PDeCAT pel compliment dels acords encaminats a millorar i revitalitzar el Barri del Port

26/09/2018

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

El Barri del Port de Tarragona fa molts anys que pateix nombroses mancances i problemàtiques que lluny de solucionar-se s’incrementen i esdevenen més greus cada dia que passa. La passivitat i la manca d’intervenció de l’administració local davant la degradació progressiva d’aquesta zona ha provocat que la situació actual de la Part Baixa de la nostra ciutat sigui crítica.

Davant d’aquesta greu situació, els veïns i veïnes del Barri del Port de Tarragona s’han organitzat mitjançant l’associació veïnal per tal de reclamar solucions i acabar, entre altres qüestions, amb les ocupacions il·legals d’habitatges, la inseguretat i la brutícia que pateix la Part Baixa. Perseguint el mateix objectiu, diversos grups municipals de l’Ajuntament de Tarragona van presentar, el passat mes de juny 2018, una moció –la qual va ser aprovada per unanimitat- per millorar i revitalitzar el barri del Port.

Tot i les contínues demandes i peticions veïnals i l’aprovació per unanimitat de la moció esmentada anteriorment, la Part Baixa de Tarragona continua en la mateixa o encara més greu situació perquè no s’hi ha dut a terme cap intervenció de millora. Cal que, amb caràcter urgent, es posin en marxa totes aquelles actuacions necessàries per revertir la situació del Barri del Port.

Són molts els exemples que ens evidencien que la situació del Barri del Port és greu. Un d’ells és l’alarmant situació davant les ocupacions il·legals d’immobles, com és el cas del situat al carrer d’Orosi on el veïnat alerta de la venda de substàncies estupefaents. També és preocupant el gran nombre de solars abandonats que es converteixen en nius de porqueria, la gran quantitat d’edificis en mal estat i la insuficient neteja dels carrers i places.

És per això que el Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) proposa al ple l’adopció dels següents ACORDS:

Primer: Que abans de finalitzar aquest any 2018 es fixi un calendari del qual s’informi a

l’Associació de Veïns del Barri del Port i als grups municipals sobre les actuacions sol·licita de

en la moció relativa a la Part Baixa aprovada per unanimitat el mes de juny d’enguany i que el

pressupost municipal per a l’any 2019 incorpori una partida específica per a la continuació de la

realització dels acords presos.

Segon: Que amb caràcter urgent s’exerceixin totes les competències municipals amb l’objectiu de solucionar en la brevetat més gran possible l’alarmant problemàtica que es viu al carrer d’Orosi davant l’ocupació il·legal de l’immoble número 7, la venda de drogues i la presència de persones toxicòmanes.

Dídac Nadal

Conseller Portaveu del Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 17 de setembre de 2018