Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Articles d'opinió Regió Metropolitana de Tarragona sí, però capital també

Regió Metropolitana de Tarragona sí, però capital també

"Una ciutat bimil·lenària com la nostra, Patrimoni Mundial, no pot deixar al marge la distinció històrica i la seva importància en l’actualitat"
Regió Metropolitana de Tarragona sí, però capital també Foto: Google Earth
08/08/2023

Després de l'anunci per part dels Ajuntaments de Tarragona i Reus, manifestant la voluntat d'impulsar l'àrea metropolitana, a fi de desenvolupar esforços comuns en tota la regió, ens mostrem totalment a favor d'aquest projecte tan necessari per endreçar mitjançant aquest ens tot el territori, sense oblidar que aquest objectiu ha de ser compatible amb la preservació i potenciació de la capitalitat de Tarragona.
Una ciutat bimil·lenària com la nostra, Patrimoni Mundial, no pot deixar al marge la distinció històrica i la seva importància en l'actualitat. Situada en un entorn privilegiat, Tarragona ha d'actuar com a punt de trobada de tot el territori per a la cultura, el comerç, l'educació, el turisme, l'esport i per descomptat la indústria i el Port. Ser la capital és fonamental per preservar aquest paper central en el desenvolupament del territori.

Els reptes del territori

La Regió Metropolitana de Tarragona ha de ser capaç d'afrontar els reptes que tenim a les nostres contrades i treballar per garantir unes infraestructures excel·lents, assegurar i facilitar la mobilitat i la connectivitat i promoure la cultura i l'economia. La Regió Metropolitana és necessària per ordenar el territori i per treballar envers la millora col·lectiva, conjuntament amb cadascun dels municipis que la conformen, amb el lideratge, això sí, de la capital de la demarcació.
La nostra Regió Metropolitana és cultura, patrimoni i turisme, però és molt més: és indústria, comerç, pesca, agricultura, el Port de Tarragona, els nostres espais naturals i els productes de les nostres contrades. El més important, però, són totes les localitats que conformen el territori, cadascuna amb la seva diversitat, amb les seves necessitats i amb una sensibilitat pròpia.

Una capitalitat importantíssima pel desenvolupament del territori

La capitalitat de Tarragona és vital per a la projecció de tota l'àrea metropolitana, una zona amb un potencial únic, i amb una cultura i una gastronomia referents al país; per aquest motiu, el reconeixement i el lideratge de Tarragona és clau pel desenvolupament col·lectiu de la zona. Aquesta capitalitat de Tarragona no suposa cap detriment en la importància d'altres ciutats del territori com Reus, amb la seva transcendència cultural, el seu patrimoni modernista, el comerç i la indústria de tot el Baix Camp.
Però malgrat trobar-nos en una zona privilegiada, encara queden moltes coses per millorar, com les infraestructures, siguin vials o ferroviàries, les connexions amb l'aeroport, la recepció dels creuers, i les connexions entre les diferents poblacions que conformen el territori. Per tot això, és necessari treballar plegats per aconseguir un finançament pel conjunt de la regió, que ens permeti plegats fer front a tots aquests nous reptes, però per tot això necessitem una capital que sigui capaç de generar confiança i seguretat en les institucions i que sigui el motor que engegui les polítiques per millorar la societat.

REGIÓ AMB CAPITAL TARRAGONINA

Defensem amb molta fermesa i convicció Tarragona com a capital i com a eix imprescindible pel creixement sostenible del Camp de Tarragona, però la cooperació i el treball conjunt de tota l'àrea és clau per assolir un millor futur al territori, que permeti fer realitat projectes que afecten a tots els municipis de la nostra Regió Metropolitana.
Maria Mercè Martorell

Portaveu del grup municipal i diputada provincial del Partit Popular