Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Notícies del grup municipal El PP, obert a negociar els pressupostos sempre que vagin en línia del seu programa

El grup municipal demana reduir partides sobredimensionades i incorporar el contingut de les mocions que es presentaran sobre socorristes i il·luminació de Nadal, entre d’altres
15/11/2023

El Grup Municipal del PP a l’Ajuntament de Tarragona es mostra obert a negociar els pressupostos. Ho farà sempre que les propostes vagin en línia del seu programa electoral. Segons la portaveu Maria Mercè Martorell, els comptes han d’estar optimitzats i, per aquest motiu, “s’han de reduir les partides que estan sobredimensionades”. A més, Martorell ha explicat que s’han d’amortitzar els llocs de treball no ocupats i que aparegui el contingut de mocions, com les que es presenten aquest divendres al plenari municipal sobre el servei de socorrisme a les platges de la ciutat i sobre la il·luminació i ambientació nadalenca.

ALLARGAR LA TEMPORADA DE VIGILÀNCIA A LES PLATGES

Pel que fa a les mocions, els populars han demanat ampliar l’horari de vigilància dels socorristes a l’estiu. Pel PP, s’ha d’ampliar el servei fins a les 20:30. “La calor continua passades les 19 hores i creiem imprescindible que les platges continuïn vigilades després quan encara hi ha usuaris”, ha expressat la portaveu. També s’ha plantejat allargar la temporada fins al 15 d’octubre i programar accions de prevenció, informació i conscienciació, amb la instal·lació de senyalística adequada, pantalles informatives i la incorporació de drons salvavides. Finalment, el grup ha considerat que s’ha d’adaptar la normativa municipal per desincentivar les conductes perilloses dels banyistes i adequar les sancions segons la “gravetat de la infracció”.

REVITALITZACIÓ ECONÒMICA DE LA MÀ DE NADAL

La segona de les mocions que presenta el grup municipal tracta sobre la il·luminació i ambientació de Nadal. Els populars demanen una il·luminació més moderna, de qualitat i sostenible i fer-la extensible a tots els barris de la ciutat. “Una il·luminació nadalenca no només és un tema estètic, sinó que exerceix un impacte directe en els nostres hàbits de consum”, ha indicat Martorell que ha recordat que les ciutats que aposten per una bona ambientació han augmentat l’afluència de visitants i han incrementat les vendes els comerços locals, com Nova York, Londres o Vigo, Madrid o Málaga. De la mateixa manera, la portaveu ha considerat que és imprescindible incentivar la participació de la ciutadania, amb concursos d’aparadors, decoració dels balcons o la instal·lació de photocalls a la ciutat per convidar a participar a tothom. A més, la consellera ha demanat rebaixar les taxes dels paradistes que es vulguin instal·lar al mercadet de Nadal “per evitar que marxin a altres ciutats”.