Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Notícies del grup municipal El PP vol acabar amb les pintades de les façanes de Tarragona

El PP vol acabar amb les pintades de les façanes de Tarragona

La portaveu del Grup Municipal fa una crida a erradicar les pintades a la ciutat i a castigar els incívics
17/01/2024

El PP vol acabar amb les pintades de les façanes i murs de la ciutat. El grup municipal planteja aplicar les ordenances per dissuadir els vàndals a la realització dels actes incívics i transmetre un missatge de tolerància zero. La portaveu Maria Mercè Martorell defensa castigar els incívics, multant les infraccions i obligant a reparar els danys.

Erradicar les pintades a la ciutat

Es tracta de la moció que ha preparat el Grup Municipal del PP pel ple ordinari d'aquest divendres i que pretén posar fil a l'agulla en un dels problemes que té Tarragona. “Les pintades són cada cop més presents a les façanes dels edificis de la ciutat. Tenim una ciutat Patrimoni Mundial, i la seva imatge es veu menyscabada”, ha expressat Martorell en roda de premsa, on ha manifestat que les pintades generen un impacte molt negatiu i una sensació d'abandonament i inseguretat molt notori.

El PP vol establir un pla de neteja per retirar eficaçment les pintades en edificis, espais públics i infraestructures i detectar els infractors aprofitant les càmeres de videovigilància i les patrulles de proximitat de la Guàrdia Urbana. “Tolerància zero amb les pintades. Necessitem que es compleixi l'Ordenança General de Convivència Ciutadana i augmentar les sancions econòmiques previstes”, ha indicat la portaveu. Martorell ha explicat que proposen potenciar l'exercici de l'acusació particular per part de l'ajuntament i obrir una línia de subvencions per afavorir l'ús d'un vernís antipintada en les façanes de plantes baixes d’edificis de nova construcció i dels que les rehabilitin.

"S'han d'aplicar les ordenances"

El grup també contempla la promoció de campanyes de conscienciació i facilitar canals de comunicació anònims i gratuïts per a informar el consistori dels actes incívics. “L'Ajuntament ha de fer tot el que estigui en les seves mans per erradicar les pintades i ha d'aplicar les ordenances i castigar els incívics per aconseguir la capital que tots mereixem i volem: una capital neta, exemplar i lliure de pintades”, ha conclòs Martorell.