Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Notícies del grup municipal Martorell: “A l’Ajuntament li sobren diners cada any i, a sobre, vol apujar els impostos”

La portaveu del grup municipal proposa uns pressupostos realistes, amortitzar places que no es cobreixen i vendre patrimoni immoble
10/10/2023

El Grup Municipal del PP ha subratllat que a l’Ajuntament li sobren diners cada any i, a sobre, ara volen apujar els impostos als ciutadans i ciutadanes. La portaveu del grup, Maria Mercè Martorell, ha manifestat que segueix en contra de la pujada d’impostos anunciada pel govern municipal i ha advocat per uns pressupostos ajustats a la realitat i no sobredimensionats, així com per amortitzar places laborals que no es cobreixen des de fa temps però que sí que es pressuposten i per vendre patrimoni immoble. Tot per optimitzar la gestió, reduir despeses i interessos dels préstecs i, finalment, atreure inversió a la ciutat.

Atraure inversió sense augmentar pressió fiscal

Martorell ha recordat que es pot atreure aquesta inversió sense augmentar la pressió fiscal als veïns i veïnes de Tarragona. La consellera ha expressat que es necessiten pressupostos realistes per deixar de disposar de romanents tan elevats. “El 2021 van sobrar 8 milions d’euros, l’últim any, 7 milions. Aquestes xifres demostren que no són pressupostos realistes, a final d’any no s’executen. Amb tot, tot i sobrar diners, es demana als ciutadans un esforç i, segurament, tornaran a sobrar diners”, ha explicat la consellera.

El grup municipal proposa analitzar partida a partida i veure quines són les que s’han executat i quines no, per veure les quantitats idònies i poder reduir-les i optimitzar-les. En aquest sentit, el grup popular ha suggerit l’aplicació de la comptabilitat analítica a cada departament del consistori per quadrar els comptes.

No a la pujada de l'IBI

A banda d’aquestes propostes, la portaveu ha reiterat la seva negativa a apujar l’IBI als veïns i veïnes de la ciutat, “per evitar que la gent marxi”, a no tocar l’impost sobre la construcció, per afavorir el dinamisme econòmic, i atraure empreses que facturin més d’1 milió, per incrementar els ingressos per IAE. A més, a mig termini, ha indicat que s’ha de reestructurar el consistori i evitar els lloguers d’oficines com la de l’OMAC quan “es disposa ja d’espais municipals a la casa”. A aquestes mesures se suma la venda de patrimoni immobiliari per destinar-ho a despesa financera i no pagar tants interessos, “un patrimoni que no està donant rendiment”, i amortitzar les places que estan pressupostades i que no s’estan utilitzant.

No es pot demanar més diners a la població quan a l’Ajuntament li sobren cada any. S’ha de pressupostar millor, abaixar els impostos i atreure inversions”, ha conclòs la consellera.