Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Notícies del grup municipal Martorell dona suport a totes les dones víctimes de la violència sexual

Martorell dona suport a totes les dones víctimes de la violència sexual

El grup vota a favor de la moció en suport a Jenni Hermoso, però en contra de l’exposició sobre la llei del sí és sí
18/09/2023

El grup municipal del PP ha expressat el seu suport a totes les dones víctimes de la violència sexual. Ha votat a favor de la moció que fa referència a les jugadores de la selecció i a Jenni Hermoso, però en contra de l’exposició de la mateixa per l’oposició a la llei del sí és sí. Des de la seva aplicació, s’han produït 1350 reduccions de condemna i excarceracions i un augment dels delictes de llibertat sexual, les agressions sexuals amb penetració i les denúncies de violacions.

En el sentit d’aquest text, la portaveu municipal Maria Mercè Martorell ha recordat que en l'àmbit municipal, la consellera Elisa Vedrina quan estava al cap d'esports a l'ajuntament el 2018, ja va obrir el camí i va obrir subvencions i mesures d'igualtat en el Patronat Municipal d’Esports. Per aquest motiu, ha manifestat la necessitat de seguir treballant perquè totes les dones, no només les més mediàtiques, rebin el suport de la institució.

Patrimoni i cultura

Durant la sessió plenària de l’Ajuntament de Tarragona d’aquest divendres, el grup ha donat suport a la moció per restaurar l'edifici de la Quinta de Sant Rafael per donar vida al patrimoni modernista de l'espai. Martorell ha recordat i ha posat en valor el llegat dels germans Puig i Valls i ha destacat la feina que es va fer quan la consellera estava al capdavant de Patrimoni, amb la catalogació i protecció d’edificis modernistes de la Rambla Nova.

El PP ha votat a favor de la moció en defensa del dret fonamental dels ciutadans a parlar en espanyol a Catalunya. La consellera ha defensat la pluralitat lingüística com una riquesa de la nostra societat. “Els idiomes han de servir per a unir-nos i no per a dividir-nos”, ha expressat la portaveu.

També s'ha votat a favor d'obrir els balcons a la població per les festes. Martorell ha recordat que el grup va ser pioner el 2006, quan es van obrir els balcons de Casa Canals a les associacions per gaudir de les celebracions.

Suport a iniciatives pel bé de la ciutat

Maria Mercè Martorell ha expressat que les accions i les mocions que coincideixin amb el programa electoral popular rebran suport del grup municipal, “independentment del color polític”. La consellera ha manifestat que no es pot dir que la ciutat està bruta només des dels últims 2 mesos, perquè “porta bruta molt de temps”, i ha demanat responsabilitats.

Abans de finalitzar la sessió plenària del mes de setembre, la consellera Vedrina ha demanat que s’activi el Fons de Cooperació per ajudar a Líbia després de les greus inundacions de la setmana passada. Durant el ple, s’ha aprovat l’ajuda per enviar al Marroc després del terratrèmol.