Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PSC Notícies i mocions 2017 Moció que presenta el Grup Municipal PSC per rebutjar el calendari del Procés d'Independència i cercar un acord per una reforma constitucional.

La portaveu del Grup, Begoña Floria, ha lamentat que “des dels ajuntaments haguem d’entrar en aquesta dinàmica de posicionar-nos davant un debat espuri sobre un referèndum que no es farà, però no hem tingut més remei davant la situació a què el Govern català i els partits que li donen suport ens estan portant”.
04/07/2017

MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DEL PSC PER REBUTJAR EL CALENDARI DEL PROCÉS D’INDEPENDÈNCIA I CERCAR UN ACORD PER UNA REFORMA CONSTITUCIONAL

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Atès que el President de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha anunciat la pregunta i la data per a la celebració d’un referèndum il•legal el proper 1 d’octubre de 2017.

Atès que la Comissió de Venècia del Consell d’Europa (Comissió Europea per la Democràcia a través del Dret) ha declarat que no es pot celebrar un referèndum que no estigui emparat per la Constitució o per una llei d’acord amb la Constitució.

Atès que el Consell de Garanties Estatutàries de Catalunya va declarar per unanimitat que la Generalitat no té competències per convocar un referèndum sobre el futur polític de Catalunya.

Atès que el Govern de Catalunya pretén convocar un referèndum pel qual no té competències i vol emparar-se en una llei que s’està ocultant al Parlament, i que pretén aprovar d’un dia per a l’altre en tràmit de lectura única sense possibilitat d’esmenes de l’oposició i en absència de dictamen del Consell de Garanties Estatutàries de Catalunya.

Atès que el Govern de la Generalitat pretén modificar per majoria absoluta el que es va aprovar per 2/3 del Parlament, modificant així, de manera encoberta, l’Estatut i la pròpia Constitució espanyola.

Atès que la llei amb la que pretenen emparar la convocatòria d’aquest referèndum unilateral serà suspesa pel Tribunal Constitucional, i per tant qualsevol acord de govern, decret, iniciativa parlamentària o decisió administrativa que pretengui portar a terme aquest referèndum serà nul de ple dret.

Atès que no existeix una majoria social per iniciar un procés unilateral d’independència.

Atès que el 9 de novembre de 2014 ja es va produir una consulta que no va produir cap canvi en les relacions entre Catalunya i la resta d’Espanya; més enllà de les inhabilitacions polítiques i la mala imatge internacional d’un govern paralitzat i en crisi.

Atès que la majoria de la ciutadania a Catalunya està d’acord en trobar una solució a través del diàleg, la negociació i el pacte. Un pacte que, des del nostre punt de vista hauria de servir per enfortir l’autogovern de Catalunya, millorar el seu finançament i reconèixer el caràcter plurinacional d’Espanya.

Atès que aquest pacte hauria de ser votat per la ciutadania de Catalunya i la resta d' Espanya, i en el marc de la llei, és a dir, amb garanties democràtiques.

Per tot l’exposat, sol·licitem al Ple de l’Ajuntament de Tarragona, l’adopció dels següents ACORDS:

PRIMER. Constatar que no hi ha democràcia, ni Estat de Dret sense respectar la legalitat.

SEGON. Exigir a la Generalitat de Catalunya que, en el cas que el Govern demani la col·laboració d’aquesta institució, ho faci de forma oficial i per escrit, amb la signatura del responsable que correspongui.

TERCER. En el cas de que hagi una convocatòria formal d’un referèndum, sol·licitar els informes jurídics corresponents sobre la participació de l'Ajuntament en la convocatòria.

QUART. Protegir el funcionariat d’aquest Ajuntament perquè no hagin de col·laborar, en l'exercici de les funcions públiques, amb cap iniciativa que no tingui cobertura legal.

CINQUÈ. Traslladar aquests acords a la Generalitat de Catalunya, al Parlament de Catalunya, a la Diputació de Tarragona, al Congrés dels Diputats i a la Delegació del Govern d’Espanya a Catalunya.

Tarragona, a 28 de juny de 2017

Begoña Floria Eseberri