Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2012 L'Ajuntament de Tarragona constituirà una comissió de seguiment de les terrasses i la gestió de l'espai públic

Després de diverses consultes amb diferents sectors implicats, es modificarà l'horari de les terrasses.
14/12/2012

Aquesta tarda la tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, ha anunciat els horaris de tancament de les terrasses de bars i restaurants que es repartiran, com a norma general en 2 períodes, estiu i hivern. A l’estiu, entre setmana estaran obertes fins les 12 i caps de setmana i festius fins la 1h i a l’hivern l’horari es redueix 30 minuts, és a dir, a les 23:30 i a les 00:30h. A la norma general fixada, s’hi afegeixen 2 excepcions, els horaris per als locals de la Plaça de la Font i per a dates festives especials.

Floria ha explicat que “ha estat una decisió complicada, molt reflexionada i presa després d’un nou període de consultes i d’escoltar les diferents sensibilitats. Tot i això creiem que hem trobat un punt d’equilibri que recull bona part de les demandes dels principals sectors implicats”. I en aquest sentit, ha afegit: “ sent conscients que és un tema que cal anar avaluant i revisant, es constituirà també una comissió de seguiment mixta formada per representats municipals i altres entitats ciutadanes professionals i associatives amb l’objectiu de fer un seguiment del desenvolupament de l’activitat de les ocupacions de les terrasses vetllant per la col·lectivitat i la gestió de l’espai públic com a bé comú.”

La tinent d’alcalde ha recordat que les actuals condicions, vigents des del 28 de maig, van acordar-se després d’una llarga reflexió i es va fer amb el criteri de simplificar el tràmit administratiu, millorar la convivència en l’espai púbic urbà i afavorir la reactivació econòmica del sector. Floria ha assegurat: “l’aplicació de les noves condicions ha estat ben valorat per tothom en un nivell general, si bé és cert que un aspecte concret, els dels horaris, ha generat una inquietud amb la entrada en vigor del període d’hivern. La preocupació va ser inicialment en el sector restauració i que, seguidament, en l’àmbit ciutadà i veïnal també es van reobrir les queixes i demandes pels problemes derivats per les terrasses, reclamant una hora menys a l’estiu i mantenir el d’hivern. Per part de la restauració, s’ha demanat una ampliació important tot l’any així com la simplificació dels períodes en dos anuals en lloc de tres.”

Floria ha conclòs: “El domini públic és sempre un espai de convivència i, en conseqüència, també de conflicte entre interessos que de vegades són totalment antagònics. És en aquest punt on l’Ajuntament ha de vetllar per un ús equilibrat i respectuós d’aquest àmbit que és de tots i que col·lectivament gestionem a través de les institucions democràtiques que com a societat ens hem dotat. És important doncs que tots plegats assumim la responsabilitat de garantir que l’ús del domini públic sigui realment un “benefici” col·lectiu i evitar que es generi un “problema”.