Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2013 S'inicien els treballs per a l'elaboració del Pla de Transparència de l'Ajuntament

Es crearà un grup de treball per a fer el seguiment del Pla
23/05/2013

L’Ajuntament de Tarragona ha iniciat els treballs per a la formulació, tramitació i aprovació d’un Pla de Transparència, que es desenvoluparà a través d’un grup de treball amb representants dels diferents grups municipals, amb l’objectiu d’aprofundir en el bon govern.

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha donat l’impuls a aquesta iniciativa que també va ser refrendada al ple Municipal del passat 15 de març per unanimitat. L’objectiu recollit a la moció és impulsar un pacte contra la corrupció i pel bon govern amb la concreció d’un conjunt de mesures que aprofundeixin en la transparència i la informació, el bon govern i l’aprofundiment democràtic del món local. Per dur-ho a terme s’impulsarà un grup de treball per tal de concretar i aprovar aquestes mesures.

El projecte en sí defineix el concepte de transparència com el fet de fer accessible de forma fàcil i pública tota aquella informació que no sigui confidencial, a la ciutadania en general. Tant pel que fa a l’organització interna com a l’actuació corporativa.

El grup estarà compost per l’alcalde o regidor delegat, un conseller de cada grup municipal, el Secretari General i el coordinador de participació ciutadana. La seva tasca serà la de consensuar una sèrie d’instruments i mecanismes per millorar la percepció de transparència per part de la ciutadania i per aprofundir en els nivells de transparència de la gestió municipal.