Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 Comunicat de l'equip de govern de l'Ajuntament de Tarragona

Comunicat de l'equip de govern de l'Ajuntament de Tarragona

La portaveu del govern, Begoña Floria, lamenta que 'la CUP intenti convertir el cas INIPRO en un espectacle d’escarni públic amb objectius purament polítics'.
18/11/2015

La portaveu del Govern, Begoña Floria, considera “altament imprudent” l’actitud d’avui dels dos regidors de la CUP, que han donat a conèixer el contingut de les investigacions de la Guàrdia Civil en relació al denominat Cas INIPRO,  que afecta a contractes tramitats des de l’Institut Municipal de Serveis Socials de Tarragona (IMSST). Floria considera especialment greu que la CUP hagi esmentat funcionaris, treballadors municipals i persones particulars en la roda de premsa, “intentant provocar un judici públic amb interpretacions subjectives del contingut del sumari que atempten contra el honor i dret a la defensa de qualsevol d’aquestes persones, drets que recull el nostre sistema democràtic”.

Sobre les acusacions a l’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, de firmar factures amb informes desfavorables de la intervenció municipal, Floria ha recordat que aquest tema ja es va explicar a la junta de portaveus. “El Govern sempre ha reconegut, des d’un principi, que hi va haver mala praxis de gestió que va afectar els procediments, i que ja es van prendre les mesures correctores corresponents com la de reforçar de l’estructura administrativa de l’IMSST, entre d’altres. Dit això, un cop la feina està feta, l’alcalde havia de firmar les factures un cop es va acreditar que la feina es va fer”, ha dit Floria, afegint que “si no les hagués firmat hauria pogut ser acusat d’enriquiment injust, aspecte que el propi alcalde va explicar extensament a la darrera Junta de Portaveus avalat per la secretaria municipal”.

La portaveu ha afegit que des de l’Ajuntament “estem totalment a disposició de la justícia per aclarir aquest o qualsevol altre aspecte que se’ns sigui requerit. El que no farem és convertir aquest tema en un judici públic a demanda de la CUP”. En aquest sentit, ha lamentat especialment que la CUP “intenti convertir aquest cas en un espectacle d’escarni públic amb objectius purament polítics”.