Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2015 El Consell Plenari aprova el pressupost municipal de 2016

El Consell Plenari aprova el pressupost municipal de 2016

Els vots favorables dels grups municipals del PP i Unió ajuden a aprovar el pressupost previst per al 2016.
28/12/2015

El Consell Plenari d'aquest matí ha aprovat el pressupost municipal previst per al 2016, per 14 vots a favor (PSC, PP, Unió), 11 en contra (ICV-EUiA, ERC, C'S i la CUP) i 2 abstencions (CDC). Com han apuntat alguns regidors, és el primer pressupost que s'aprova en aquest nou consistori

El pressupost està valorat en 132,7 milions d’euros, un 0,97% més que l’any passat. L'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, i el tinent d'alcalde d'Hisenda, Pau Pérez, han defensat que aquests pressupostos estan pensats per a les persones i s'han elaborat amb les aportacions de l'oposició.

Els grups municipals que han votat en contra han reconegut les millores en el pressupost de l'any que s'acosta, com els plans de formació, l'increment de la partida de l'IMSST, però els consideren continuïstes i conservadors, i mancats de transparència.

El portaveu del PP, Alejandro Fernández, han votat a favor dels pressupostos per un exercici de responsabilitat, ja que la pròrroga del pressupost hagués representat una pèrdua d'inversions per als barris i les entitats de la ciutat s'haguessin quedat sense subvencions, entre d'altres. El regidor flamant d'Unió, Josep M. Prats, també ha votat positivament per evitar que els grans projectes quedin estancats.

El portaveu de CDC, Albert Abelló, ha argüit la seva abstenció per una qüestió de subsistència. Proposa la dinamització econòmica i la generació de riquesa a la ciutat.

El portaveu de Ciutadans, Rubén Viñuales, creia que era un pressupost pensat per als barris. D'altra banda, ha argumentat el seu vot negatiu per la falta de diàleg i el poc temps de marge que hi hagut per valorar el projecte.

El tinent d’alcalde d’Hisenda, Pau Pérez, ha anunciat bonificacions fiscals pel comerç de l'entorn del Mercat i la partida pel Banc d'Espanya i el cablejat Serrallo.

L'impuls al comerç de proximitat, el foment de l’ocupació, l’ensenyament, els serveis socials i la projecció de la ciutat són els eixos del pressupost de l'Ajuntament de Tarragona per al 2016 que s'ha aprovat avui.

A finals de gener podreu consultar tots els detalls del pressupost municipal de 2016.