Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2019 Nota de condol

Nota de condol

L'Ajuntament de Tarragona expressa el seu condol per la mort del compositor Joan Guinjoan i manifesta la seva solidaritat amb els seus familiars i amics
02/01/2019

Joan Guinjoan ha mort a 87 anys després d’una intensa vida dedicada a la música i a la composició, esdevenint un dels grans compositors musicals del panorama català. Nascut a Riudoms sempre havia tingut una especial vinculació amb la ciutat de Tarragona on va ser un dels primers membres del Senat Tarragoní.

Guinjoan va formar part del prestigiós Premi Internacional de Composició Musical Ciutat de Tarragona impulsat per l’Ajuntament i va comptar amb el seu assessorament i expertesa des de la seva primera edició l’any 1993. L’any 2014, amb motiu de la celebració del bimil·lenari de la mort d’August, el Teatre Metropol va acollir l’estrena mundial de la ‘Primera Simfonia de la Imperial Tàrraco’ escrita pel reconegut compositor i interpretada per l’Orquestra de la URV.

Des de l'Ajuntament de Tarragona ens afegim al dolor que en un moment com aquest sent la família del Joan i que segurament comparteixen músics, compositors i membres del teixit cultural i musical de la ciutat.