Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2012 El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible inicia la regulació d'aparcaments a la zona de Rovira i Virgili a Marquès de Montoliu

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible inicia la regulació d'aparcaments a la zona de Rovira i Virgili a Marquès de Montoliu

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible inicia la regulació d'aparcaments a la zona de Rovira i Virgili a Marquès de Montoliu

A partir de l’1 de gener, es redueix el preu per a resident un 27% (de 0,55 € a 0,40 €) i el preu de les zones taronja per tot el dia també ha baixat un 8%.
31/10/2012

 

La tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, ha explicat aquest matí en roda de premsa que “el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible continua amb la implantació prevista i, per tant, continua la regulació de l’aparcament tal com es recull en el Pla”. I ha afegit: “el que sí que hem acordat és modificar els terminis d’implantació i enlloc d’acabar al mes de gener, dilatem la implantació fins a la primavera. El motiu és poder fer un major esforç en la comunicació i la informació de les noves zones regulades”.

PMUS sector 1El 19 de novembre es continuarà amb la regulació de les zones de residents del sector 1 (vegeu mapa) des de l’avinguda Rovira i Virgili fins a l’avinguda Marqués de Montoliu. I es continuarà fins a finalitzar el sector 1 i completar el sector 3, la previsió tenir enllestida la regulació d’aparcament a la primavera de 2013.

La tinent d’alcalde ha recordat que la mobilitat de la ciutat i la seva planificació es troben en un procés de millora permanent però amb dues premisses inamovibles, el perímetre de regulació i la figura del resident. A partir d’aquí, ha explicat que s’estan treballant mesures per facilitar l’aparcament a través de dissuasius a l’entorn de la zona regulada per a les persones que es desplacen diàriament al centre de la ciutat per motius de feina. Pel que fa a la política de preus, Floria també ha explicat que, a partir de l’1 de gener, es redueix el preu per a resident un 27% (de 0,55€ a 0,40€) i el preu de les zones taronja per tot el dia també ha baixat un 8% (de 2,50 € a 2,30 €). I ha afegit que la gestió unificada dels aparcaments municipals també permet fer una revisió dels preus a la baixa.

Cal recordar, que en compliment de la llei 9/2003 de la Generalitat, s’ha iniciat el desplegament del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona, després de la seva aprovació provisional en el Consell de la Mobilitat, tres mesos d’exposició pública i l’aprovació definitiva amb l’informe favorable de Medi Ambient de la Generalitat. Des de l’inici de la implantació el juliol d’aquest any, s’han mantingut reunions amb 117 persones que són representants d’entitats veïnals i d’altres col·lectius, a més de ciutadans a títol individual. “L’interès és incrementar aquesta fase explicativa per tal de donar a conèixer a quantes més persones millor quins són els beneficis del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible per a la qualitat de vida dels tarragonins i tarragonines”, ha afegit Floria.

 

Segells de reconeixement d'administració oberta