Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2013 L’Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona certifica la qualitat del seu servei

L’Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona certifica la qualitat del seu servei

L’Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona certifica la qualitat del seu servei

L’EMT rep el distintiu ISO 9001 i les línies 6 i 54 el segell ISO 1386.
12/06/2013

 

L’alcalde de la ciutat, Josep Fèlix Ballesteros, va rebre ahir de mans de la delegada territorial d’AENOR, Eva Subirà, les certificacions de qualitat ISO 9001:2008 per la gestió empresarial i la ISO 13816:2003 per a les línies 6 i 54 del servei de transport públic de l’Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona (EMT). L’Alcalde ha destacat “la importància dels distintius obtinguts per l’empresa municipal que garanteixen un millor servei, més eficaç i eficient” i ha donat l’enhorabona als treballadors i equip tècnic per la feina ben feta.

L’EMT ha obtingut el segell ISO 9001 a la gestió, una certificació que garanteix la qualitat en l’administració de l’empresa, la millora dels processos interns i l’optimització dels recursos. Les línies 6 i 54 han estat distingides amb el distintiu ISO 1386 al transport públic de passatgers, les dues línies suposen gairebé la meitat de la productivitat de tot el servei. L’EMT transporta al llarg de l’any prop de 8,8 milions d’usuaris, un 47,10% viatgen en les L6 i L54, és a dir, 4.152.026 viatgers a l’any. En el marc del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, l’EMT s’ha proposat millorar la prestació del servei de transport de públic de la ciutat, i per tant, treballar per la certificació de totes les línies existents.

La UNE-EN ISO 9001:2008 és una norma internacional que s’aplica als sistemes de gestió de qualitat i que se centra en tots aquells elements d’administració per tenir un sistema efectiu per administrar i millorar la qualitat dels productes i serveis. D’altra banda, la norma UNE-EN ISO 1386:2003 és un distintiu de qualitat específic de les organitzacions que es dediquen al transport terrestre de viatgers que mesura el nivell del servei que ofereix una empresa en la prestació de servei, accessibilitat, informació, freqüència, regularitat, puntualitat, seguretat, atenció al client, seguretat i impacte ambiental. L’acompliment d’aquests requisits significa millorar l’eficiència, augmentar el compromís del personal i transmetre confiança als usuaris.

AENOR (Asociación Española de Normalización y Certificación) és una entitat privada sense ànim de lucre. A través del desenvolupament de normes tècniques i certificacions contribueix a millorar la qualitat i competitivitat de les empreses, els seus productes i serveis.

Segells de reconeixement d’administració oberta