Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2013 L'Ajuntament triplica les places d'aparcament dissuassiu d'un euro al dia, dins el Pla de Mobilitat

L'Ajuntament triplica les places d'aparcament dissuassiu d'un euro al dia, dins el Pla de Mobilitat

L'Ajuntament triplica les places d'aparcament dissuassiu d'un euro al dia, dins el Pla de Mobilitat

Amb l’increment de les zones taronja, el carrer Joan Fuster torna a ser zona blanca.
L'Ajuntament triplica les places d'aparcament dissuassiu d'un euro al dia, dins el Pla de Mobilitat Font: elpuntavui.cat
15/10/2013

 

L’Ajuntament de Tarragona, a través del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST), ha triplicat, fins al dia d'avui, el nombre de places de zona taronja amb l’objectiu de facilitar l'aparcament per 1 euro al dia en zones perimetrals el centre de la ciutat. Així, de les 314 places taronges del passat 1 de gener d’aquest any, s'ha passat a les 1.056 del dia d'avui, 15 d’octubre.

L’oferta d'aparcament es distribueix en tres corones: blava i verda en les àrees més col·lapsades del perímetre definit pel PMUST; taronja en l'àrea perimetral de la zona regulada i Joan XXIII; i blanca en tot l'entorn. Per aquest motiu, el juliol de 2012 es va dur a terme un primer canvi en les zones d’aparcament a l’Avinguda Països Catalans, que van passar de ser zona taronja a blanca. Posteriorment es van habilitar 300 places taronja a la zona de Músics, i finalment a partir d’avui mateix es retorna a zona blanca el carrer Joan Fuster, de la zona de l’Arrabassada.

D’altra banda, avui mateix s’ha posat en marxa el sector 3 del Pla de Mobilitat. Aquest és el darrer sector a regularitzar i comprèn els vials que queden delimitats pel Passeig Marítim de Rafael Casanova, Passeig del Gremi de Marejants, Carrer de Trafalgar, límit oest del Serrallo, Carrer de Pere Martell, Avinguda del Cardenal Vidal i Barraquer, Avinguda Roma, Plaça Imperial Tarraco i Rambla Nova.

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona és una eina de gestió per desenvolupar accions cap a la sostenibilitat en el marc de les directrius europees i acomplint la llei catalana 9/2003 de mobilitat per a ciutats amb més de 50.000 habitants. Els objectius principals són reduir la contaminació, reduir el trànsit motoritzat i el consum energètic derivat, guanyar espai públic per a vianants, garantir un transport públic eficient, protegir la salut i fomentar estils de vida saludables.

Segells de reconeixement d’administració oberta