Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2013 L'EMT aposta per una nova línia a Ponent que millora la xarxa interna i la seva connexió amb el centre

L'EMT aposta per una nova línia a Ponent que millora la xarxa interna i la seva connexió amb el centre

L'EMT aposta per una nova línia a Ponent que millora la xarxa interna i la seva connexió amb el centre

La nova línia 34, que entrarà en funcionament el pròxim dilluns dia 11 de novembre, substitueix la línia 7.
07/11/2013

 

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de Tarragona posarà en marxa aquest dilluns la L 34, una nova ruta que neix per millorar la connexió entre els nuclis de La Floresta, L’Albada i Parc Riu Clar i d’aquests amb el centre de la ciutat. Aquest canvi forma part de les accions encaminades a guanyar en rapidesa i freqüència en el transport públic, un dels objectius que estableix el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST).

La L34 substitueix la Línia 7, que actualment connecta els veïns de La Floresta, L’Albada i Parc Riu Clar amb el centre de la ciutat, però amb un recorregut que els obliga a haver d’arribar fins a l’àrea comercial o al polígon de Les Gavarres en algunes de les expedicions per anar cap al centre de la ciutat. Això incrementa el temps de viatge d’aquests usuaris fins a 20 minuts. La nova Línia 34 ofereix les dues direccions i permetrà ara als veïns tenir l’opció d’agafar un autobús directe al centre de la ciutat o bé d’agafar-lo cap a Les Gavarres.

Així, la nova línia permetrà una connexió més ràpida i eficient per aquesta zona, un entorn que ha anat modificant-se amb noves àrees residencials com L’Albada, i cobrirà també les necessitats generades al voltant d'uns polígons comercials que han anat ampliant-se en els darrers anys.

La L34 resol així, aquest conflicte històric dels residents d’aquesta zona de Tarragona i es converteix en una alternativa real de transport per als veïns i també per als treballadors dels polígons comercials.

 

Modificacions de la línia amb la nova línia 34 respecte a la 7

El barri de la Granja queda connectat amb el centre amb les línies 3, 6, i 54 i, passant la passarel·la, amb la 34. És a dir, La Granja queda assistida per tres línies, i s’enforteix amb noves parades.

S'anul·la la parada actual de la L7 a la T-11, que queda coberta per una nova parada a 200 metres de l’actual, que se situa davant del CAP La Granja. Aquesta parada és d’anada i tornada, abans només era en direcció al centre de la ciutat.

Les freqüències incrementen i per tant els treballadors de la zona comercial també tindran a disposició el transport públic per desplaçar-se diàriament i de forma directa. La primera expedició arribarà a terme a les 7 h del matí.

Els veïns de la Floresta, l'Albada i Parc Riu Clar, podran fer el trajecte al centre de la ciutat per la meitat de temps que fins ara i amb connexió directa a la Plaça Imperial Tàrraco en 10-13 minuts.

 

Canvis de sentit de carrers

Paral·lelament a la modificació de la línia de bus, s'han modificat també el sentit de circulació d'alguns carrers de Ponent, amb motiu de les obres de la T-11 i també dins el PMUST. D'una banda el carrer Carabia passa a ser de sentit únic direcció a la Floresta, així com el vial de servei de Carrefour, que també ha passat a ser de sentit únic direcció a les Gavarres. Com a conseqüència d'això, el carrer Pierre de Coubertain canvia de sentit, per tal d'evitar que el carrer Lluís Bonet assumeixi massa intensitat de trànsit.

D'altra banda, les vies internes de Parc Riu Clar quedaran en sentit únic en direcció Tarragona centre. És a dir, tots els veïns i veïnes de Parc Riu Clar entraran per carrer Carabia, i amb això s’evita un punt de conflicte en l'encreuament.

 

Darreres novetats

A partir del dilluns 18 de novembre es posarà en marxa una nova línia, la L55, que amplia l’oferta al Campus Sescelades de la URV, arribant a més a la zona de Rodolat del Moro i amb origen i final a Plaça Imperial Tàrraco.

Segells de reconeixement d'administració oberta