Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2013 Transport públic i noves tecnologies s'uneixen per afavorir el comerç de proximitat

Transport públic i noves tecnologies s'uneixen per afavorir el comerç de proximitat

Transport públic i noves tecnologies s'uneixen per afavorir el comerç de proximitat

Avui s’ha presentat la campanya “Codis TarraQR” que oferirà descomptes a botigues a través d’una aplicació per a smartphones
Transport públic i noves tecnologies s'uneixen per afavorir el comerç de proximitat Foto: Mauri Fernández.
04/11/2013

Avui s’ha presentat en roda de premsa la campanya Codis TarraQR; una iniciativa comercial per promocionar, d’una banda, l’ús del transport públic, i de l’altra el comerç de proximitat. A partir d’avui tots els usuaris dels autobusos urbans tindran disponible una aplicació per a smartphones que es podran descarregar en diverses marquesines de la ciutat i que els proporcionarà, dins del propi bus, l’oportunitat d’aconseguir descomptes en vint comerços de la ciutat. Aquesta proposta, a més, està pensada per difondre-la a través del Facebook, ja que l’usuari que es descarregui un codi QR l’haurà de compartir a aquesta xarxa social per rebre el descompte que s’ofereix.

El treball dut a terme per Staitec, una empresa tarragonina amb base tecnològica, spin-off de la Universitat Rovira i Virgili (URV), es posa en marxa avui amb la idea d’avalauar el seu èxit fins a finals d’any, és a dir, s’implanta com una prova pilot amb la col·laboració d’aquests vint comerços, però es pretén que a partir del gener de 2014 es puguin adherir més botigues de la ciutat. Així mateix, aquest programa tan innovador, permet assumir aquests canvis i avaluar, mesurar, què ha funcionat millor i on s’han descarregat més codis QR i a partir d’aquí també millorar en aquests aspectes.

L’objectiu d’aquesta campanya és donar més visibilitat al petit comerç, adquirir nous clients i d’un públic més jove i donar noves oportunitats als comerciants de donar-se a conèixer a través de les xarxes socials. Igualment, també ofereix estalvi en els consumidors, amb els descomptes que s’ofereixen i incentiven a l’usuari de l’EMT a entrar en aquest joc mentre fan ús del seu mitjà de transport habitual.

 

Funcionament de la campanya

 

  • Les marquesines on s’estan col·locant els vinils per descarregar-se l’aplicació de la campanya són a les parades de bus de: Pau Casals, Joan XXIII, Sant Pere i Sant Pau (2), Bonavista i Torreforta.
  • Un cop descarregada l’aplicació, dins dels autobusos municipals l’usuari es podrà descarregar els codisQR. Els codis són iguals però cada vegada t’enllacen a un comerç diferent.
  • Un cop descarregat el codi, cal compartir-lo amb facebook per aconseguir el descompte anunciat.
Segells de reconeixement d’administració oberta