Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2020 L'EMT mobilitza tota la flota d'autobusos disponible per donar sortida a la demanda de servei en hores punta

L'EMT mobilitza tota la flota d'autobusos disponible per donar sortida a la demanda de servei en hores punta

L'EMT mobilitza tota la flota d'autobusos disponible per donar sortida a la demanda de servei en hores punta

A més a més, ha habilitat un punt de recàrrega d'abonaments específic a l'Estació d'Autobusos per tal d'alleugerir els tràmits
L'EMT mobilitza tota la flota d'autobusos disponible per donar sortida a la demanda de servei en hores punta Foto: Isaias Mena - Ajuntament de Tarragona
15/09/2020

Amb l’entrada en funcionament dels horaris d’hivern del servei d’autobusos municipal, el passat dilluns 14 de setembre, l’Empresa Municipal de Transports (EMT) recupera el 100 % del servei i freqüència de pas. La tornada a l’activitat escolar i la necessitat de garantir el servei amb seguretat, però, ha motivat el fet que l’EMT hagi mobilitzat tota la flota d’autobusos disponible per tal de donar resposta a l’increment de la demanda. 

Les recomanacions per al transport públic emeses pel govern central preveuen la possibilitat d’utilitzar el 100 % dels seients de l’autobús, mentre que es demana que els vehicles que admeten gent dempeus en restringeixin aquest ús a dues persones per metre quadrat. “Aquesta és una recomanació de compliment prioritari per a l’EMT; per aquest motiu, i durant les hores punta d’entrada a les escoles, estem mobilitzant tots els autobusos de reserva disponibles per tal que reforcin el servei de les línies que ho han necessitat”, subratlla el president de l’EMT, Jordi Fortuny. En concret, durant aquests primers dies de funcionament dels horaris d’hivern, han requerit reforç, sobretot, les línies L6, L8 i L54. 

L’EMT compta amb una flota de 70 autobusos, dels quals surten al carrer 60 en condicions normals. Els 10 restants els integren els vehicles que entren a taller per a reparació o manteniment i els vehicles que queden com a reforç de servei, en cas que sigui necessari. Actualment, tots els autobusos disponibles fora del taller surten a reforçar el servei per tal de donar resposta a la demanda experimentada. 

Punt d’informació per a recàrrega de targetes 

La tornada a l’activitat lectiva ha generat també un repunt de l’activitat als Centres d’Atenció al Client de l’EMT. En aquest sentit, cal subratllar que s’ha habilitat el Punt d’Informació situat a la zona de taquilles de l’Estació d’Autobusos de Tarragona únicament per a la recàrrega de targetes i abonaments. D’aquesta manera, es pretén alleugerir la tramitació d’altres demandes que s’han de realitzar al Centre d’Atenció al Client ubicat al centre de l’Estació d’Autobusos.  

L’increment de la demanda s’ha vist afectada, enguany, pel fet que la majoria d’estudiants universitaris es van quedar amb la targeta penjada com a conseqüència del confinament sobtat al mes de març. La tornada d’aquests estudiants a l’activitat presencial ha concentrat, així mateix, la demanda de renovació a les oficines de l’EMT.   

Pel que fa a la Targeta de Transport Escolar (de 13 a 16 anys), l’1 de juliol de 2020 es va aprovar que aquest títol fos vàlid durant tot l’any, també durant els mesos de juliol i agost, per tal que la renovació fos anual i no es concentrés tota la demanda de renovació al setembre. En la mateixa data, l’EMT va aprovar que els infants de 4 a 12 anys poguessin gaudir dels avantatges de la T12 emesa per l’Autoritat del Transport Metropolità: viatges il·limitats i gratuïts per aquesta franja d’edat sense renovació anual. És a dir, que només s’haurà de sol·licitar una vegada i la validesa queda garantida fins que l’infant compleixi els 13 anys

“Totes aquestes mesures s’han pres amb la voluntat de permetre un major esglaonament de la sol·licitud de títols de transports i tràmits presencials als Centres d’Atenció al Client”, explica el president de l’EMT, Jordi Fortuny, qui afegeix que “les mesures de distanciament social necessàries per a la convivència actualment han generat també una major percepció de cues als accessos de l’estació”. 

El Centre d’Atenció al Client de l’EMT posa a disposició de la ciutadania diverses vies de contacte: 

Per telèfon: 900 365 114 (ext.1), dilluns a divendres de 8 a 19 hores 
Per correu electrònic: clients@emt.tarragona.cat 

Es recomana utilitzar aquestes vies de contacte per tal de ser informats de tota la documentació necessària per realitzar els tràmits presencials al Centre d’Atenció al Client i, d’aquesta manera, agilitzar-ne l’atenció. 

En cas de viure a la ciutat de Tarragona es pot consultar tota la informació a: http://emtanemambtu.cat 

Per a usuaris de fora de la ciutat que fan ús dels autobusos urbans es recomana que consultin el web de l’ATM: https://www.atmcamptarragona.cat/es/ 

Segells de reconeixement d'administració oberta