Esteu aquí: Inici Mobilitat i transports Notícies Notícies 2022 Pau Ricomà: "El projecte del tramvia suposa, ara sí, un pas endavant en la vertebració del territori"

Pau Ricomà: "El projecte del tramvia suposa, ara sí, un pas endavant en la vertebració del territori"

Pau Ricomà: "El projecte del tramvia suposa, ara sí, un pas endavant en la vertebració del territori"

Aquest dilluns al matí s'ha dut a terme una reunió de treball en relació amb el tren tramvia del Camp de Tarragona presidida per Ricard Font, secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori.
Pau Ricomà: "El projecte del tramvia suposa, ara sí, un pas endavant en la vertebració del territori" Vista aèria de Tarragona. Foto: Marc Colilla.
24/01/2022

Aquest dilluns al matí, l’alcalde de Tarragona Pau Ricomà ha assistit a una reunió de treball en relació al projecte del tren tramvia del Camp de Tarragona presidida pel secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font.  

En la reunió, s’han explicat les novetats del procés de creació del Tramvia del Camp de Tarragona i s’ha donat resposta a les al·legacions que va presentar al maig l’Ajuntament de Tarragona a l'estudi informatiu i a l'estudi d'impacte ambiental. En aquest sentit, l’alcalde ha destacat que “avui satisfactòriament podem dir que les al·legacions que vam presentar s’han tingut en compte: el tramvia tindrà una via pròpia, que no serà la via saturada ordinària, serà d’ample europeu i tindrà entrades a les ciutats sense catenària, d’una manera molt més amable”. A més, la Generalitat també ha donat resposta a una de les principals al·legacions presentades per l’ajuntament, que el tramvia passés per les zones habitades, per tal que la infraestructura sigui útil i pràctica. D’aquesta manera, es planificarà el pas del tramvia per la N-340, resseguint La Canonja i barris de Ponent. Ricomà ha afegit que “aquest traçat permet una gran intermodalitat amb autobusos, tren, alta velocitat i el carril bici. Avui tenim un plantejament que ens agrada molt”.   

L’alcalde ha afegit que “un altre aspecte que ens importava era que, fins ara, la fase de l’eix Tarragona-Reus, era molt poc concreta. Però avui ens han informat que després de l’estiu ja hi haurà l’estudi informatiu, i les obres es podrien licitar al 2n trimestre de 2024. És un pas endavant per vertebrar el territori”.  

En aquesta trobada també hi han assistit els alcaldes de Cambrils, Vila-seca, Salou, Tarragona, la Canonja i Reus, així com la presidenta de la Diputació de Tarragona. Per part del Departament, també hi prendran part el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i la presidenta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Marta Subirà. 

Al·legacions sorgides d’un procés participatiu  

El passat més de maig, l’Ajuntament de Tarragona va presentar 9 al·legacions a l'estudi informatiu i a l'estudi d'impacte ambiental del nou Tren-Tramvia del Camp de Tarragona.  

Aquestes propostes van sorgir de 3 trobades virtuals per consensuar un posicionament de ciutat a la proposta de la Generalitat. Els convidats a participar als tallers van ser experts en l'àmbit ferroviari així com les entitats integrants al Consell de Mobilitat de l'Ajuntament, és a dir, federacions de veïns, el Port de Tarragona, la CEPTA, hostalers, comerciants, ONCE, Pimec, la Universitat Rovira i Virgili així com tots els grups municipals de l'Ajuntament. 

Segells de reconeixement d'administració oberta