Esteu aquí: Inici Comerç Notícies economia i comerç Solució per a les tasques de càrrega i descàrrega al carrer Canyelles i l’entorn Mercat Central

Solució per a les tasques de càrrega i descàrrega al carrer Canyelles i l’entorn Mercat Central

Solució per a les tasques de càrrega i descàrrega al carrer Canyelles i l’entorn Mercat Central

S’habilitaran noves zones de càrrega i descàrrega als carrers Soler, Cervantes i la Rambla Nova, entre d’altres actuacions
04/08/2011

Davant les propostes dels venedors del Mercat Central per tal de minimitzar les molèsties ocasionades en les seves tasques de càrrega i descàrrega, ESPIMSA i l’Ajuntament de Tarragona han acordat una sèrie de mesures per tal de compatibilitzar el treball diari del mercat central i el seu entorn.

Per tot això l’Ajuntament de Tarragona i Espimsa, han decidit :
  • Mantenir l’asfalt i la separació dels carrils del carrer Canyelles tal i com estan.
  • Ampliar la zona de càrrega i descàrrega al carrer Canyelles eliminant l’aparcament de motos i desplaçant els contenidors existents
  • Habilitar més zones  per càrrega i  descàrrega; carrers Soler, Cervantes i la Rambla Nova amb cartells informatius del nous horaris reservats per al Mercat Central,  de 6 a 8 del matí i de 19 a 22 hores.
  • Controlar que realment les tasques comencen a les 6 del matí i no abans, doncs aquest fet molesta al veïnat. Així mateix controlar que els vehicles de càrrega i descàrrega estiguin l’estona prudencial per a realitzar la seva tasca i que no es converteixi  en un estacionament justificat.
  • Obrir dues portes del Mercat Central (davant Lizarran i la de carrer Lleida) per entrar les mercaderies. D’aquesta manera s’evita que les mercaderies facin menys recorregut sobre l’asfalt d’adoquins, el qual provocava més enrenou i d’aquí les queixes dels veïns. Obrint la porta del carrer Lleida s’aconsegueix de forma natural que casi tot el peix entri per aquesta porta.
 
Aquestes mesures han estat consensuades pels comerciants afectats, doncs entenen  la problemàtica suscitada  i que les operacions de càrrega i descàrrega son necessàries i imprescindibles. Es tracta d’unes obres al centre de la ciutat i resulta complicat conjugar les necessitats de tots els agents implicats, però si més no es tracta d’un període provisional, doncs uns dels majors reptes de les obres de remodelació del Mercat Central inclou els molls interns i l’aparcament soterrat amb l’única finalitat de resoldre les operacions de càrrega i descàrrega.
 
Cal recordar que l’associació de Venedors del Mercat Central va proposar asfaltar el carrer Canyelles amb asfalt tou i tot a un mateix nivell i tallar el trànsit de dit carrer  de 6 a 8 del matí, per a concentrar un major nombre de vehicles. La proposta ha estat desestimada perquè l’ús d’un asfalt tou, tècnicament conegut com asfalt  fonoabsorbent, no és adequat per reduir el soroll, doncs aquest només es factible quan els vehicles porten una velocitat superior al que usualment porten els vehicles que hi transiten per aquesta zona. A més, es considera  que tallar el Carrer  Canyelles en determinades franges horàries afecta de manera important la circulació de l’entorn, doncs el tram comprès del carrer Governador Gonzalez fins a Fortuny quedaria sense sortida, afectant als aparcaments privats de la zona i a la càrrega i descàrrega dels comerços d’aquest carrer. També s’afectaria d’una manera important als usuaris i abonats de l’Aparcament del Mercat. Creiem que la pavimentació a un únic nivell del Carrer Canyelles derivaria  en l’estacionament irregular de vehicles privats durant les 24h, reduint la qualitat actual del carrer.
 
 
Segells de reconeixement d'administració oberta