Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 José Luis Martín (PP): “L’alcalde Ricomà va mentir en el cost de les Festes Majors que va organitzar en plena pandèmia”

"La celebració de les Festes de Santa Tecla no només va suposar un risc pels tarragonins, ens va costar gairebé el mateix que en un any normal, més de 360.000 €: gairebé el doble del que l’alcalde va comunicar”.
28/10/2020

El portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona, José Luis Martín, denuncia que l’alcalde Ricomà no va destinar la meitat del pressupost d’un any normal a les Festes de Santa Tecla, com va afirmar davant dels mitjans de comunicació al mes de setembre: “La reducció de la despesa que va anunciar es devia, òbviament, a la reducció del programa d’actes i a l’excepcionalitat del seu format, un format més que dubtós, com ja vam manifestar. Des del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona hem preguntat quins han estat els costos específics que l’equip de govern va destinar a aquesta celebració. Ara sabem que l’Alcalde va mentir a tota la ciutadania: el cost ha estat gairebé el mateix que en les Festes Majors de qualsevol any: 360.000€, i no 200.000€ com va transmetre”.

I ha afegit: “L’alcalde Ricomà no només ha aconseguit que Tarragona aparegués a tot el país com la ciutat més irresponsable, també ens ha situat com la ciutat més insolidària. És una obscenitat assumir aquesta despesa en un context com l’actual, amb sectors tan castigats i abandonats per les diferents administracions, inclosa la municipal. Les míseres ajudes a la hostaleria promeses ascendeixen a 40.000€, 10 vegades menys que el que ha destinat a festes. Però, a més, l’Ajuntament no està posant els recursos necessaris per a atendre al creixent nombre de persones sense sostre, per a les que ahir mateix reconeixia que encara no tenia una solució; tampoc està gestionant les partides no executades per ajudar a les famílies i empreses tarragonines que ja estan patint els estralls d’aquesta crisi sanitària”.

El conseller Martín ha fet referència a la “irresponsabilitat i a la falta de transparència d’aquest equip de govern, a la que s’uneix una política erràtica i contradictòria, que deixarà a la ciutat de Tarragona a la cua de la recuperació econòmica i social”. Finalment, ha manifestat: “El mateix alcalde que al  setembre s’erigia com a defensor de la cultura segura per a justificar la celebració d’unes festes en les que es van produir veritables aglomeracions, poc després ha tancat els teatres de Tarragona i ha anul·lat tota activitat cultural, contravenint així, fins i tot, les mesures que la Generalitat ha dictat en aquesta matèria. Aquest era el seu compromís amb la cultura”.

Grup Municipal del PP Tarragona