Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 José Luis Martín (PP) demana al PSC de Viñuales que no aprovi la nova pujada de la brossa que preveu Ricomà

“Ricomà té el dubtós mèrit d’haver situat Tarragona al capdavant de les capitals espanyoles amb una major pressió fiscal”
25/10/2022
  • “Estem davant del segon augment de la taxa de la brossa del mandat Ricomà. Si el PSC acaba votant a favor, pagarem un 40% que al 2019 a canvi de no tenir, precisament, la ciutat més neta”.

Davant els resultats de les votacions de la darrera Comissió Informativa d’Hisenda i de la previsió de que, al proper plenari municipal, s’acabi aprovant la proposta de l’equip de govern de la segona pujada de la taxa de la brossa, el portaveu del Grup Municipal del Partit Popular, José Luis Martín, ha manifestat la necessitat de que “el PSC del candidat Viñuales que voti en sentit negatiu i no sigui còmplice de l’imparable empobriment de les famílies tarragonines. Demanem que no doni suport a aquesta dèria recaptatòria insostenible en aquest difícil context econòmic”.

En aquest sentit ha recordat que “el Sr. Ricomà va pujar la brossa un 12% en el seu primer any com alcalde, i ara preveu una nova pujada d’un 29%. És una barbaritat que, durant una legislatura en la que la ciutat no ha estat, precisament, més neta, acabem pagant un 40% més en les taxes de la brossa. Recordem que, a aquest increment, hem d’afegir altres impostos i taxes municipals que també ha incrementat el govern Ricomà: l’IBI, la zona blava, la plusvàlua, l’aigua, i una previsible pujada de les taxes del serveis funeraris que va aprovar el Consell d’Administració de SERFUMT, consell que presideix el propi alcalde Ricomà. A Tarragona som víctimes de la triple asfíxia fiscal: la del govern Sánchez, la del govern Aragonès i la del govern Ricomà. La situació és insostenible”.

I ha conclòs: “El Sr. Ricomà té dubtós mèrit d’haver situat a Tarragona al capdavant de les ciutats amb menys llibertat econòmica, major pressió fiscal e ineficiència del serveis municipals”.

Grup Municipal del PP Tarragona