Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 L’aposta per la cultura, clau per a la dinamització econòmica i la transformació de Tarragona segons el Grup Municipal del Partit Popular

José Luis Martín: “La situació en la que es trobava Màlaga fa 20 anys presenta paral·lelismes amb la situació actual de Tarragona, fins i tot en el model centralista de la comunitat autònoma”.
21/02/2022
  • El meu projecte per a Tarragona és similar: una ciutat atractiva pels seus veïns, en la que la cultura satisfà les necessitats del ciutadà i genera riquesa, fet que repercuteix en el turisme, la generació de llocs de treball i en l’atracció de població i d’inversions”.

El portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona, José Luis Martín, ha valorat les conclusions de la primera jornada del cicle “Tarragona capital”, que la formació política va engegar aquest dissabte i que va aplegar a gairebé un centenar d’assistents de la societat civil tarragonina:

“La jornada va posar de manifest -afirma el conseller Martín- importants paral·lelismes entre la situació en la que es troba Tarragona i la situació de que partia la ciutat de Màlaga ara fa més de 20 anys. Com va explicar el seu alcalde, el Sr. de la Torre, es va proposar aprofitar el potencial d’una ciutat de turisme de sol i platja afegint-li elements que provenen d’una estratègia municipal, aconseguint una ‘ciutat completa’ des de múltiples vessants: l’urbanisme, la mobilitat, la cooperació pública-privada, la implicació de la societat civil, el diàleg entre la ciutat i el mar. Un pilar d’aquesta transformació ha estat una aposta molt ambiciosa per la cultura -ha passat de 4 a 37 museus, festival de cinema, teatres-, així com la rebel·lió contra el model centralista de la comunitat autònoma, que es pot traslladar al cas de Barcelona-Tarragona”. I ha afegit: “Recordem que en només dues dècades Màlaga, una ciutat que no competia turísticament com les properes Torremolinos, Fuengirola o Marbella, ha augmentat un 500% les seves places hoteleres, fins arribar a 15.000, aconseguint la fita més meritòria de desestacionalitzar les pernoctacions. Actualment frega el 80% d’ocupació turística mitja durant tot l’any, un somni indiscutible per a una ciutat costanera, amb bon clima i un llegat patrimonial com el de Tarragona":

El portaveu popular va coincidir en que el seu model per Tarragona és el model de Màlaga. En paraules de l’alcalde De la Torre és “una ciutat atractiva pels seus veïns, fet que repercuteix en el turisme, en l’atracció de població i d’inversions” i d’una ciutat en la que la cultura satisfà les necessitats del ciutadà i genera riquesa i llocs de treball”.

De les aportacions dels membres de la taula rodona posterior va destacar la necessitat de captar inversions pels equipaments i comptar amb una gestió professional dels béns culturals per captar turisme de qualitat que va plantejar el Sr. Castillo, soci director de DNA; la importància de “creure en Tarragona com a ciutat que ho té tot” i “ha de donar continuïtat als seus projectes”, per part del Sr. Tovar, fundador d’Argos; per la seva part, el Sr. Peyra, President de l’Agrupació Càmpings Tarragona Ciutat, va reclamar que els dirigents polítics “creguin en el turisme” per a generar “una relació de confiança que afavoreixi la col·laboració publico-privada”. La Sra. Schall, directora de l’hotel H10 Imperial Tarraco, va reclamar “polítiques que ajudin a impulsar al sector i que contribueixin a millorar la satisfacció dels visitants que arriben a la ciutat".

Finalment, l’ex consellera de Turisme, Inma Rodríguez, va subratllar que “l’èxit de Màlaga no és un miracle, sinó el resultat del potencial d’una ciutat que ha tingut un alcalde amb lideratge, capacitat de gestió, pragmatisme, continuïtat i retorn tangible dels seus projectes i un model de ciutat molt clar. La societat civil l’ha acompanyat i ha contribuït a materialitzar-la”. “Hem de pensar on podria estar Tarragona dintre de 20 anys si aconseguim un alcalde que prengui les regnes de la nostra ciutat amb aquesta eficàcia”, ha conclòs.

Grup Municipal del PP Tarragona