Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Mocions Moció per tal que l'Ajuntament impulsi la tramitació i aprovació del POUM que faci realitat l'ús hoteler a l'espai de l'antic preventori de la Savinosa

30/09/2019

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

El ple extraordinari de la Diputació de Tarragona, en la sessió del 8 de febrer de 2019, va aprovar la proposta de sol·licitud a l'Ajuntament de Tarragona per a la modificació puntual del pla d'ordenació urbana municipal per a l'àmbit de l'antic preventori de la Savinosa, amb el vot favorable de tots els partits polítics excepte el de la CUP.

Aquest equipament, situat en un espai privilegiat de la ciutat, roman tancat des de 1972. És necessari i urgent que es posi al servei de Tarragona.

La proposta que la Diputació realitza a l'Ajuntament preveu, entre altres aspectes, que el 42% de la finca sigui zona verda, i contempla fins a 17 usos diferents; no es permeten, però els usos per habitatge, industrials ni comercials.

La proposta contempla la conservació de la pràctica totalitat de les edificacions actuals. Dels 24.000 metres quadrats edificables, es poden destinar a un ús hoteler fins a un màxim de 8.171 m2, una superfície equivalent a la meitat de l’hotel Imperial Tàrraco, que en l'actualitat s'està reformant.

D'una banda, tot i ser una ciutat Patrimoni de la Humanitat, l'única de Catalunya i del litoral peninsular, fins i tot amb l'indubtable atractiu cultural, gastronòmic i paisatgístic de la nostra ciutat, Tarragona no compta amb cap hotel de cinc estrelles o de gamma alta. D'altra banda, quan la ciutat atreu grans esdeveniments, perdem l'oportunitat que milers de visitants s'allotgin, comprin i consumeixin a la nostra ciutat, ja que la planta hotelera resulta insuficient. L'aposta pel turisme MICE, resulta, doncs, pràcticament inviable. Tarragona compta amb dues dotzenes d'establiments hotelers, des de pensions a hotels de 4 estrelles, que suposen poc més de 1.000 habitacions hoteleres. Si Tarragona vol aspirar a atreure esdeveniments i visitants durant tots els dies de l'any i esdevenir un referent turístic de primer nivell, cal que l'Ajuntament de Tarragona s'alineï amb aquest objectiu estratègic.

Així, si bé els usos que es permeten en el projecte de la Savinosa són diversos -educatius, universitaris, esportius, entre d’altres-, l'Ajuntament de Tarragona no ha de perdre més temps quan ja es donen les circumstàncies necessàries per fer realitat l'ús hoteler a un enclavament privilegiat i en un espai abandonat durant tants anys. Només així es podrà afavorir el desenvolupament de la ciutat de Tarragona en un segment turístic de qualitat obert els 365 dies de l'any, generador d'ocupació i de riquesa.

Cal recordar que l'alcalde Ricomà en un article en un mitjà de comunicació, el passat 12 de febrer de 2019, manifestava: "El projecte permet la construcció d'un hotel de quatre estrelles o superior, només en un dels nou pavellons actuals. Si la gran amenaça és que s'estableixi un establiment turístic de màxim nivell, benvinguda l'amenaça". Entenem, doncs, que el govern municipal ha de tenir, entre les seves prioritats, donar l'impuls necessari perquè s'iniciïn els tràmits urbanístics tendents a facilitar el desenvolupament i la recuperació de l'espai de l'antic preventori de la Savinosa.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona proposa al Consell Plenari l'adopció dels següents ACORDS:

PRIMER.- Impulsar, per part del govern municipal, la tramitació i aprovació de la modificació puntual del POUM per fer realitat l'ús hoteler previst en el projecte aprovat per la Diputació de Tarragona, entre d’altres.

SEGON.- Liderar, com a administració pública interessada en la regeneració i recuperació d'aquest espai municipal, l'atracció de projectes hotelers de quatre estrelles o superior.

Tarragona, 19 de setembre de 2019