Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Mocions Moció per a la creació d'una Comissió de Seguiment sobre la construcció de la Ciutat de la Justícia o Fòrum Judicial

16/02/2022

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Després de l'enèsim anunci en relació amb la construcció de la Ciutat de la Justícia o Fòrum Judicial a la ciutat de Tarragona el proppassat 31 de gener, per la consellera de Justícia de la Generalitat, des del Grup Municipal del Partit Popular de l'Ajuntament de Tarragona volem proposar que s’engegui una Comissió de Seguiment sobre la creació d’aquesta infraestructura per a la nostra ciutat.

La història de la construcció d'un equipament per aglutinar tots els òrgans judicials de Tarragona es remunta a l'any 2002, quan l'alcalde Nadal va anunciar la construcció al costat del Parc del Francolí.

Al gener de 2003, la consellera de Justícia, Núria de Gispert, signa el primer conveni per a la cessió dels terrenys per a la construcció de l'edifici, si bé posteriorment, al 2005, la Generalitat ja comença a dubtar sobre la seva ubicació en considerar que podria estar aïllat del centre de la ciutat.

A finals del 2005, el Govern de la Generalitat, El Corte Inglés i l'Ajuntament de Tarragona, signen un conveni per construir la Ciutat de la Justícia a l'entorn de l'Hospital Joan XXIII.

A posteriori, se succeiran diversos anuncis d'inici de les obres, mai complerts:

Al maig del 2007, la consellera de Justícia, Montserrat Tura, anuncia el començament de les obres al 2008 i al 2010 es comunica l'inici de la licitació per import de 69 milions d'euros.

Posteriorment, al 2012, la Generalitat anuncia que aquest projecte no és una prioritat i pràcticament no es tornen a tenir notícies del projecte fins el darrer any, quan el Govern de la Generalitat, una vegada més, fa un anunci sobre la ubicació definitiva de l'equipament, en dubtar entre la Tabacalera i l'emplaçament definitiu que es proclamava el mes passat.

És per tots els motius exposats que des del nostre Grup Municipal creiem oportuna la creació d'una Comissió de Seguiment del projecte, que hauria d'estar constituïda pels diferents agents que considerem poden tenir un interès en el mateix, per la qual cosa sotmetem a consideració d'aquest Ple l’adopció dels ACORDS següents:

PRIMER.- Crear, per part de l'Ajuntament de Tarragona, una Comissió de Seguiment sobre la construcció de la Ciutat de la Justícia o Fòrum Judicial a la nostra ciutat, amb la finalitat que els terminis anunciats es compleixin per part de les administracions implicades.

SEGON.- Integrar en aquesta comissió:

• L'alcalde de la ciutat
  • Un representant de cada grup municipal
  • Un representant de la Conselleria de Justícia
  • Un representant del Col·legi de l'Advocacia de Tarragona
  • Un representant del Col·legi de Procuradors

TERCER.- Constituir la comissió en el termini màxim de tres mesos, i fixar reunions com a mínim dues vegades l'any per tal de fer un seguiment sobre l'evolució del projecte.

CUART.- Donar trasllat d’aquests acords a la Conselleria de Justícia, a l'Il·lustre Col·legi de Procuradors de Tarragona i a l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Tarragona.

José Luis Martín García
Portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona