Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - José Luis Martín: “Sr. Ricomà, Tarragona està perdent llocs de treball pel seu fracàs a la reactivació econòmica de la ciutat”

04/06/2020

José Luis Martín: “Sr. Ricomà, Tarragona està perdent llocs de treball pel seu fracàs a la reactivació econòmica de la ciutat”

Tarragona, 4 de juny de 2020

Pocs dies abans que Tarragona inauguri la Fase 3, el conseller José Luis Martín ha expressat la seva preocupació perquè “Tarragona està desaprofitant oportunitats que es tradueixen en una pèrdua de llocs de treball. El sector necessita agilitat i transparència en la presa de decisions i en l’execució de les mateixes. Estem perdent llocs de treball pel fracàs de l’alcalde Ricomà a la reactivació econòmica de la ciutat”.

I ha afegit: “El Grup Municipal del Partit Popular vam ser els primers en demanar mesures concretes de suport al sector com l’alleujament fiscal durant dos anys, l’ampliació de la superfície de terrasses i l’ampliació d’horaris. En aquest context tan crític, la nostra ciutat ha tingut possibilitats de posicionar-se com a destinació turística segura i capaç d’agilitzar la reactivació econòmica, ja que hem passat de fase molt més aviat que altres territoris. Però el govern de l’alcalde Ricomà ens ha fet perdre totes les oportunitats, ha actuat amb deixadesa i amb absoluta falta de transparència. Ni tan sols han contestat les preguntes que hem formulat per conèixer quins criteris han seguit  per a escollir els carrers que suposadament es peatonalitzaran; ni tampoc perquè no estan atenent a les peticions d’ampliació de terrasses, una de les propostes pel Partit Popular que finalment van acceptar, però que no han estat capaços d’executar. També esperem que se’ns informi sobre els criteris que s’aplicaran per distribuir la partida de 700.000€ que va anunciar ahir; no sigui que aquesta inversió vagi destinada, per exemple, a afavorir carrers on, casualment, algun membre de l’equip de govern suposadament té interessos en negocis de restauració, per cert, en incompatibilitat flagrant amb les seves responsabilitats”.

Més endavant, el portaveu popular ha manifestat la seva solidaritat amb els hostalers que es van manifestar el passat dimarts a la Plaça de la Font, “així com amb tots restauradors de la ciutat que no ho van fer, però que també són víctimes de la paràlisi i negligència d’aquest govern municipal, que els té absolutament desemparats”. En aquest sentit, ha apel·lat a l’alcalde: “Sr. Ricomà, com pot ser que un ajuntament amb més de 1000 treballadors no pugui solucionar un ‘problema informàtic’ –segons va reconèixer ahir- per tramitar les ampliacions de terrasses que s’havien compromès a resoldre en 72 hores?. Com pot ser que, com vostè mateix ha insinuat, la traducció setmanal del BOE absorbeixi tota la seva energia?”.

Per últim, ha fet referència a les “molt desafortunades declaracions de l’alcalde al haver afirmat haver sentit ‘vergonya’ dels hostalers que es van manifestar”. I ha conclòs: “Som tots el tarragonins els que sentim vergonya per reaccions tan desafortunades i agressives com les que va expressar ahir l’alcalde de Tarragona. Sembla que la participació ciutadana ja no li agrada tant com presumia a la seva campanya electoral”.

Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona