Esteu aquí: Inici Neteja i medi ambient Notícies Notícies 2012 L'Ajuntament demana una actitud cívica als ciutadans per mantenir la ciutat neta i continuarà controlant als infractors

L'Ajuntament demana una actitud cívica als ciutadans per mantenir la ciutat neta i continuarà controlant als infractors

L'Ajuntament demana una actitud cívica als ciutadans per mantenir la ciutat neta i continuarà controlant als infractors

La recollida de residus municipals a la via pública s’ha d’efectuar d’acord a les normes establertes per l’Ajuntament a l’Ordenança General de Convivència Ciutadana i Ús dels Espais Públics i de Neteja Pública; ja que el seu incompliment pressuposa greus molèsties als ciutadans de Tarragona.
L'Ajuntament demana una actitud cívica als ciutadans per mantenir la ciutat neta i continuarà controlant als infractors Malhauradament, algunes persones no respecten les normes.
30/08/2012

 

La ciutat hauria d’estar neta i sense cap focus d’insalubritat pública. No n’hi ha prou en recollir la brossa i netejar els carrers. Es pressuposa l’actitud cívica de les persones fent cas de la normativa, i per tant, utilitzant els contenidors. Cal evitar les molèsties a la ciutadania pels residus mal dipositats i per les olors provinents dels residus deixats fora de lloc i fora de l’horari establert.


Però una part molt petita dels tarragonins no tenen en compte l’obligatorietat de les normes jurídiques que regulen el servei de recollida de residus. Antonio Rodriguez, regidor d’Espais Públics ha manifestat: “No deixar la brossa dins dels contenidors pertinents, en els horaris establerts, embrutar el carrer i no fer servir les papereres és incívic i insolidari”. Precisament això ha motivat la campanya de control del servei de recollida de residus municipals que l’Ajuntament de Tarragona ha encetat aquest mes d’agost amb la finalitat de mantenir la ciutat neta. Antonio Rodriguez ha recordat “tothom que ho cregui oportú pot trucar al telèfon verd 977 296 222, per facilitar les tasques del servei de neteja. Pel que fa a les sancions, la nostra finalitat no és en cap cas recaptatòria, sinó que és tenir els carrers nets i mantenir la salubritat pública”.

Unitat de Medi Ambient de la Guardia Urbana


Durant aquest mes el control dels infractors s’ha portat a terme per part de la Unitat de Medi Ambient de la Guardia Urbana mitjançant agents que es passegen vestits de paisà per la ciutat vigilant a totes aquelles persones que no compleixen les normes del servei, com deixar la brossa fora dels contenidors, treure la brossa fora de l’horari establert, abandonar mobles, etc.

A partir de setembre, la campanya de control del servei de recollida de residus també comptarà amb el suport dels següents serveis:

  1. Vigilància per part del Servei d’inspecció del departament de Neteja Pública format per 4 persones.
  2. Vigilància i seguiment per part de les informadores de la Conselleria d’Espais públics, servei que està constituït per un total de 4 treballadores. Les tasques d’aquest personal es multifuncional ja que va: des de sensibilitzar i informar a la ciutadania de totes les normes vigents; com de detectar els incompliments dels ciutadans. Aquestes informadores també vigilaran als infractors, actuant com a denunciants en la categoria de testimoni en els procediments sancionadors que s’incoaran a tots aquells que siguin infractors.
  3. S’estableix el servei per detectar les deficiències i els focus de brutícia que hi poden haver en el dia a dia a la ciutat per les accions incíviques amb els escombriaires i operaris del servei de la neteja viària. Els escombriaires i els operaris del servei de neteja viària (uns 88 repartits per tots els carrers de la ciutat) a més a més del personal dels serveis de neteja al carrer amb maquinària, anotaran els focus de deixalles dipositades fora dels contenidors i en racons que pel seu volum i característiques no els poden recollir en el moment que ho detecten, avisant a l’encarregat de cada zona perquè s’avisi al servei de neteja corresponent per resoldre el problema. Per complimentar amb diligència aquesta tasca, els escombriaires i els operaris, rebran cursos de formació.
  4. S’estableix el nou sistema de gestió d’incidències i infraccions, el qual permetrà que el personal dels serveis de neteja de la ciutat (encarregats, inspectors, responsables d’equips, etc.) que detectin incidències o infraccions a la via pública les puguin notificar i ubicar en temps real mitjançant un dispositiu de telèfon mòbil. Les incidències i infraccions dels dispositius de telèfon mòbil arribaran a la Base de Dades d’Incidències digital, des d’ on seran distribuïdes automàticament als dispositius de telèfon mòbil dels responsables de les brigades, neteja i de manteniment de la ciutat i a la Guardia Urbana, per tal que aquests coneguin amb exactitud la incidència detectada i la puguin resoldre. Un cop resolta la incidència, els responsables de les brigades, de neteja i manteniment ho notificaran, mitjançant el telèfon mòbil, a la Base de Dades, que emetrà un informe de resolució que s’enviarà en forma de comunicat als possibles ciutadans interessats, en cas que n’hi hagi. Pel que fa a les infraccions, un cop detectades s’iniciarà un procediment sancionador. Aquest servei de gestió d’incidències i infraccions estarà constituït per 35 unitats que cada dia emetran dades i informació per poder pal·liar les deficiències que es detectin.
  5. Els ciutadans també podran informar d’incidències o denúncies d’infraccions a través de la pàgina web de la Conselleria d’Espais Públics i del Telèfon Verd 977 296 222, les quals també seran enviades a la Base de Dades d’Incidències i seguiran el mateix procediment esmentat.

 

Campanya de control del servei de recollida de residus


Durant el mes de campanya per part de la Unitat de Medi Ambient de la Guardia Urbana s’ha vigilat exhaustivament els possibles infractors, per aplicar amb serietat i rigorositat les normes del servei. A partir d’aquest mes de setembre, i amb el desplegament dels serveis d’inspecció indicats, la vigilància serà molt més àmplia i exhaustiva, la qual cosa, lògicament, revertirà en un major nombre d’expedients sancionadors a les persones incíviques i com a resultat tindrem una ciutat més neta. Fins al moment s’han obert aproximadament uns 16 expedients sancionadors per tractar-se de supòsits sancionadors de fet reiteratiu i amb gran incidència pública, en causar insalubritat.

En aquest sentit, cal remarcar que totes les persones d’edat avançada i les persones amb mobilitat reduïda que visquin soles, se’ls permetrà, a ells o a les persones que els cuidin o ajudin, deixar la bossa de brossa fora d’horari, però sempre dins els contenidors habilitats a tal efecte. S’està elaborant una llista de possibles persones exemptes de complir amb els horaris per llençar les escombraries, amb dades procedents dels CAPS i dades del padró municipal d’habitants. També s’hi podrà incloure a qualsevol ciutadà que es personi al departament de Neteja Pública sempre i quan aporti el certificat mèdic que així ho acrediti.

Segells de reconeixement d'administració oberta