Esteu aquí: Inici Neteja i medi ambient Notícies Notícies 2025 L'Estació Depuradora d'Aigües Residuals de Tarragona estrena àrea de recepció de cubes

L'Estació Depuradora d'Aigües Residuals de Tarragona estrena àrea de recepció de cubes

L'Estació Depuradora d'Aigües Residuals de Tarragona estrena àrea de recepció de cubes

La instal·lació representa una millora significativa en les operacions de neteja i tractament de residus
06/11/2025

L’Empresa Municipal Mixta d’Aigües de Tarragona, Ematsa, ha posat en funcionament una nova àrea de recepció de cisternes a l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals (EDAR) ubica al recinte del Port que representa una millora significativa en les operacions de neteja i tractament de residus.

Aquesta nova instal·lació incorpora tecnologia que permet la separació automàtica dels residus d'arenes i cribratge continguts a les cisternes, optimitzant així tot el procés de tractament. A més, disposa d'una infraestructura que facilita i agilitza les operacions de descàrrega, garantint que l'espai es mantingui net i ordenat en tot moment.

La incorporació de les aigües procedents de fosses sèptiques o de neteja de clavegueram directament a la depuradora, amb capacitat adequada i en condicions que permeten un control correcte del vessament, resol problemes operatius i millora l'eficiència del sistema de sanejament.

Aquesta actuació ha tingut un cost de 975.000 euros i s'ha executat amb els fons atorgats per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), destinats a optimitzar el sistema de sanejament i depuració del municipi.

 

Segells de reconeixement d'administració oberta