Viñuales: "Tarragona tindrà un contracte de neteja del segle XXI, més eficient i sostenible"
L’alcalde Rubén Viñuales ha valorat la resolució d’ahir del Tribunal Català de Contractes en la qual ha desestimat els recursos especials en matèria de contractació presentats d’FCC i de GBI Paprec a l’adjudicació a Urbaser. El primer per extemporaneïtat i el segon per manca de legitimació activa. Viñuales ha destacat que “avui és un dia feliç, que posa fi a un serial que ens ha fet patir molt a tots”. L’alcalde ha volgut agrair “molt especialment la tasca dels serveis tècnics, de molts departaments diferents de l’Ajuntament, que han treballat molt per fer realitat aquest dia” i també als “als treballadors de la neteja que han estat treballant en una situació molt complicada, i que, tot i això, s’han deixat la pell per la ciutat”.
El nou contracte
Després de la resolució d’ahir, l’Ajuntament té via lliure per formalitzar el contracte amb Urbaser que es va adjudicar mitjançant a acord del Ple el 24 d’abril passat. Viñuales ha explicat que “estem treballant perquè la nova empresa pugui començar a treballar com més aviat millor, en un parell de mesos o tres”.
L’alcalde ha posat en relleu que “per fi, Tarragona tindrà un contracte del segle XXI adaptat a les necessitats de la ciutat, que s’adapta les diferents èpoques de l’any, més eficient i més sostenible”.
Principals punts de millora del nou contracte de la recollida de deixalles i neteja de la ciutat
UN SERVEI PER TOTA LA CIUTAT
- S’inclouen barris que no estaven en el contracte anterior: Joan XXIII i Tamarit
- També es netejaran zones privades d’ús públic, per exemple zones d’interblocs dels barris de Campclar, Sant Salvador i Sant Pere i Sant Pau o els porxos de l’avinguda Catalunya del carrer Merceria i de la plaça Garcia Lorca, entre altres.
- Illes emergents a la Part Alta de manera que es podran reciclar totes les fraccions sense haver de sortir del barri o fer servir illa de contenidors de la plaça de l’oli que sempre està saturada i, per tant, s’eliminaran les papereres mòbils actuals
CONTENIDORS
- S’eliminaran tots els contenidors soterrats en sis mesos i se substituiran per contenidors de superfície.
- Més contenidors d’oli i tèxtil al costat de les àrees de contenidors existents.
SERVEI DE VOLUMINOSOS
- Es recolliran per zones, un dia a la setmana, coincidint amb el dia que s’instal·len les deixalleries mòbils.
- La recollida es farà a la porta de l’habitatge o al replà, en cas de necessitat, i amb cita prèvia.
- Les persones de més de 67 anys o mobilitat reduïda poden sol·licitar la recollida al domicili.
- Aquests canvis permetran que els voluminosos recollits estiguin en millor estat, i per tant es pugui reutilitzar.
NETEJA VIÀRIA
- Servei específic de neteja del Pam a Pam.
- S'augmenta la neteja a l’estiu.
- S'augmentarà la neteja en aquelles zones amb més intensitat d’ús.
- Implementarà més neteja amb aigua a l’estiu.
- Serveis de repàs de tarda, diumenges i festius.
- Servei especial de neteja entorn de les illes de contenidors.
- Brigades específiques: d'excrements de coloms i gos, de pintades o de buidat de papereres.
- Brigades d’acció immediata per urgències a la via pública.
- Brigada de neteja específica pels polígons industrials i comercials.
- Més papereres amb cendrers i de recollida selectiva a la via pública.
RECOLLIDA DE RESIDUS
- Servei de recollida de poda porta a porta, amb cita prèvia per tota la ciutat.
- Àrea tancada videovigilada a Rodolat del Moro en la qual es podran lliurar totes les fraccions i residus de deixalleria.
- Més freqüència de recollida quan es generen més residus (estiu, Nadal, Setmana Santa...).
- Augment del servei de recollida comercial per tota la ciutat, a diferència de l’actual que només es realitzava al centre i al Serrallo, polígons, càmpings, mercats municipals, centres educatius, centres sanitaris, entre d’altres.
- Es crea un Servei per fer front al malbarament alimentari i repartiment a menjadors socials i altres necessitats.
PLATGES I CAMINS
- Protocols per a neteges especials: acordonament dunar i d’espècies protegides, solars amb restes arqueològiques i solars forestals.
- Alta definició del servei amb les especificitats de cada platja.
- Menys neteja mecanitzada, més neteja manual a les platges.
MAJOR CONTROL
- El Lot 1 inclou la implementació d’una plataforma de control automàtica que permetrà que l’ajuntament pagui pel servei prestat.
- Es podrà començar també el LOT 4 de control i seguiment del servei que ajudarà a comprovar i inspeccionar el servei.