Esteu aquí: Inici Comerç Notícies economia i comerç Les tres associacions de restaurants de la ciutat s’uneixen sota la marca “Tarragona Gastronòmica”

Les tres associacions de restaurants de la ciutat s’uneixen sota la marca “Tarragona Gastronòmica”

Les tres associacions de restaurants de la ciutat s’uneixen sota la marca “Tarragona Gastronòmica”

La primera acció conjunta serà ‘La Ruta saludable del Peix Blau’, el diumenge 27 de maig, on la gent podrà recórrer tres barris i tastar nou tapes diferents
Les tres associacions de restaurants de la ciutat s’uneixen sota la marca “Tarragona Gastronòmica” Foto: Pere Toda
14/05/2012

 


El Serrallo ha acollit aquest matí la presentació en societat de Tarragona Gastronòmica, una federació que agrupa les tres grans associacions de restaurants de la ciutat: ARCS (El Serrallo), Tarracogust (Centre) i ARPA (Part Alta). L’acte ha estat presidit per la regidora de Comerç i Turisme, Patricia Antón; també ha comptat amb la presència del president de la Confraria de Pescadors, Esteve Ortiz; la cap de relacions institucionals i de comunicació de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Montserrat Adam; el president del Peix Blau de Tarragona, Agustí Rillo; i els presidents de les tres associacions de restauradors: Matías Leandro (ARCS), Juan Diego Sánchez (Tarracogust) i Òscar Garcia (ARPA).

La marca Tarragona Gastronòmica aplegarà inicialment a més de cinquanta restaurants que treballaran plegats per la promoció de la cuina tradicional i creativa de Tarragona amb un segell de qualitat.

La presentació ha tingut lloc aquest matí al Serrallo i s’ha completat amb una jornada de treball (team building) en la qual pescadors i restauradors han intercanviat experiències i coneixements dels respectius sectors, com la manera de preparar i cuinar el peix blau, els mesos en què pots trobar determinades espècies, i el procés que segueix des que el peix és capturat fins que se serveix a la taula, entre d’altes aspectes.

L’acte també ha servit per presentar les primeres activitats que organitzarà Tarragona Gastronòmica, com ‘La ruta saludable del Peix Blau’, el diumenge 27 de maig, una acció destinada a unir El Serrallo amb el Centre i la Part Alta en una particular ruta de tapes en què la base i el principal argument culinari serà el peix blau de Tarragona. L’objectiu és passejar per la ciutat, fer salut tot caminant d’un barri a l’altre i, sobretot, assaborir les nou tapes que nou restaurants de Tarragona Gastronòmica prepararan aquell dia amb motiu d’aquesta iniciativa.

Les persones que vulguin participar en ‘La ruta saludable del Peix Blau’ hauran d’omplir un desplegable de la ruta, que es podrà trobar en els estands de la plaça del Rei, de la Rambla Nova (a l’alçada del número 20), i a la plaça Sant Magí del Serrallo, amb els segells de les degustacions. Els cinquanta primers que aconsegueixin reunir dos segells de cadascun dels 3 estands i entreguin el desplegable a l’oficina de Turisme de la Rambla Nova guanyaran un menú de les “Jornades del Peix Blau”, que se celebraran de l’1 al 17 de juny.

Aquesta és, precisament, la segona activitat que organitzarà Tarragona Gastronòmica. Les Jornades del Peix Blau es convoquen amb l’objectiu de demostrar la gran varietat de plats que es poden cuinar amb diferents tipus de peix blau, molts d’ells desconeguts per al gran públic.

La regidora de Comerç i Turisme, Patricia Anton, ha destacat el fet que, “per primera vegada, les tres grans associacions de restaurants de Tarragona s’hagin unit en una federació amb la voluntat de vendre una marca gastronòmica única de la ciutat”. Segons Anton, “aquesta iniciativa aportarà criteri i racionalitat en un sector, el gastronòmic, que darrerament ha guanyat molt pes a la ciutat, i que juntament amb el turisme pot esdevenir clau com a motor econòmic de la ciutat”.

Per la seva banda, el president de l’associació ARCS, Matías Leandro, que ha parlat en representació del col•lectiu, ha coincidit amb Anton a l’assegurar que “la unió fa la força, i amb aquesta voluntat neix Tarragona Gastronòmica. Som conscients que junts serem més forts i que al capdavall qui en sortirà beneficiada és la imatge de la cuina de la ciutat”.

La presentació de Tarragona Gastronòmica ha acabat amb un esmorzar que han preparat els pescadors a les instal•lacions de la Confraria.

El peix blau de la costa de Tarragona va ser el primer de la Mediterrània en rebre la marca Q, promoguda per la Generalitat de Catalunya.

 

Segells de reconeixement d’administració oberta