Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2010 Un total de 260 alumnes de secundària participen en tallers de creativitat per promoure la innovació en la creació d’empreses

Un total de 260 alumnes de secundària participen en tallers de creativitat per promoure la innovació en la creació d’empreses

Un total de 260 alumnes de secundària participen en tallers de creativitat per promoure la innovació en la creació d’empreses

La Conselleria d’Empreses, Formació, Ocupació i Consum, amb la col·laboració de l’EMDET i la Xarxa INICIA del Departament de Treball de la Generalitat, està portant a terme 15 tallers sobre creativitat en el procés de creació d’empreses, en tres centres d’educació secundària de la ciutat
20/12/2010

Els tallers estan orientats a despertar la creativitat en el procés de creació d’empreses, ensenyar que la creativitat és un procés, i sobretot, difondre un missatge molt important entre el jovent: la creativitat es pot aprendre. Si no ets una persona creativa, o no et consideres creativa, pots aprendre a ser-ho utilitzant algunes de les tècniques que s’expliquen en el taller.

Els tallers es desenvolupen durant el mes de desembre entre l’alumnat de cicle mitjà i superior de formació professional i de batxillerat, i és el primer cop que es fan a la ciutat de Tarragona.

Els primers tallers han estat molt ben valorats pels alumnes i centres que hi han participat. Han descobert processos i metodologies que contribueixen a estimular la creativitat. Apostar per la creativitat entre els joves és apostar pel seu futur i per la innovació en el futur teixit empresarial.

La creativitat està associada amb la imaginació i el pensament divergent, bàsicament  a trencar amb la manera de pensar habitual i saber veure les coses des d’altres perspectives. Així, la creativitat es pot potenciar a través d’exercicis, com la pluja d’idees, l’associació lliure d’idees, trencar voluntàriament una rutina, que t’ajuden a fer múltiples aproximacions a un problema. De la mateixa manera que podem fer aflorar la nostra creativitat, també la podem enterrar quan fem les coses sense motivació, repetim tasques monòtones, tenim desinterès en les tasques que fem o por de l’opinió dels altres. En aquest sentit, treballar la creativitat als instituts contribueix a que el jovent doni valor a les seves idees i el seu possible desenvolupament com a idea de negoci.

Segells de reconeixement d’administració oberta