Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2013 Lliurament dels diplomes del Programa SEFED

Lliurament dels diplomes del Programa SEFED

Lliurament dels diplomes del Programa SEFED

Els alumnes obtenen el certificat de professionalitat d’Activitats de Gestió Administrativa, després d’un curs de 890 hores
27/11/2013

Avui han tingut lloc, a les instal·lacions de Tarragona Impulsa, el lliurament dels diplomes del programa SEFED dels alumnes del primer semestre de 2013. L’acte ha estat presidit pel Conseller Delegat de Treball i Activació Econòmica, Xavier Tarrés Aznarez i ha comptat amb la presència de la Presidenta del Col·legi de Graduats Socials, Anna Mª Asamà, així com a la seva Gerent, Amparo Pérez.

El programa SEFED va ser iniciat per la Conselleria de Treball i Activació Econòmica el gener de 2008. És un projecte de formació ocupacional creat per la Fundació Inform i subvencionat pel Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, el Servei d’Ocupació de Catalunya i el fons Social Europeu. Va nèixer a l’any 1987 amb la finalitat de formar persones en situació d’atur en el camp de l’administració i la gestió d’empreses.

El SEFED és considera un programa innovador, tot i que fa anys que existeix, perque utilitza la metodologia de la simulació d’empreses; és a dir, la formació es caracterizta per la reproducció de situacions reals de treball, l’alumnat s’integra en un contexte a on es viu l’ambient laboral i es donen les condicions d’una relació de treball, que faciliten l’aprenentatge i l’entrenament de situacions, tasques i procesos.

Per aconseguir-ho el centre adopta la forma i la distribució de l’oficina administrativa d’una empresa, on es reprodueixen les tasques administratives i de gestió dels departaments comercial (comerç nacional i internacional) i del departament d’administració (gestió de personal i comptabilitat). D’aquesta manera els alumnes adquireixen coneixements teòrics i pràctics de totes les possibilitats laborals en l’àmbit administratiu real. A més, compten amb un departament de projectes, a on de manera transversal, es treballa l’àmbit de les noves tecnologies.

L’empresa simulada conforma un marc idoni per formar i avaluar per competències: tant les competències de tipus professional lligades al lloc de treball com les de tipus social, les quals només poden ser observades en una situació de treball real: autonomia, iniciativa, organització del treball, polivalència, treball en equip,etc… i que són molt valorades per les empreses.

Un cop finalitzat l’itinerari formatiu, els alumnes han de realitzar una estada de perfeccionament professional (pràctiques) en una empresa real. A més, i mitjançant una beca, aquells alumnes interessats tenen la possibilitat de fer una estada de pràctiques en una empresa estrangera (Irlanda).

Des de l’any 2012 el programa SEFED s’ha adaptat als certificats de professionalitat i, per tant, aquells alumnes que finalitzin tota la formació (890h) obtenen el certificat de professionalitat d’Activitats de Gestió Administrativa.


Els diplomes s’entreguen als alumnes del 1r semestre 2013 (11ª. edició)

  • Núm. d’alumnes que han obtingut el certificat de professionalitat complet: 21.
  • Núm. d’alumnes que van iniciar el curs: 30 .
  • Total hores del curs: 890h.
  • Núm d’empreses que han acollit alumnes en pràctiques: 15Alumnes que en aquesta edició han fet estades nternacionals a Irlanda: 2
Segells de reconeixement d’administració oberta