Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2015 El Institut Francesc Vidal i Barraquer renova el seu compromís amb el Comerç de Tarragona.

El Institut Francesc Vidal i Barraquer renova el seu compromís amb el Comerç de Tarragona.

El Institut Francesc Vidal i Barraquer renova el seu compromís amb el Comerç de Tarragona.

A partir de la darrera setmana de febrer, els alumnes del cicle formatiu de Grau de Marketing i Gestió Comercial del Institut Vidal i Barraquer durant a terme la tasca d’actualització i millora informativa de la Base de Dades (BB.DD) de Comerç i Serveis de Tarragona.
El Institut Francesc Vidal i Barraquer renova el seu compromís amb el Comerç de Tarragona. Alumnes del cicle formatiu de Grau de Marketing i Gestió Comercial del Institut Vidal i Barraquer
02/03/2015

L’any passat, l’Ajuntament de Tarragona, a través de la conselleria de Comerç i Turisme, va signar un conveni de col·laboració a llarg termini amb el conegut Institut de la ciutat, amb la intenció de desenvolupar projectes conjunts en matèria d’interès comercial per a Tarragona.

Sota aquest compromís, i seguint aquest fil conductor, entre el 7 de març i el 8 de maig de 2014, es va projectar i realitzar una pentinada pels carrers del centre de Tarragona (un total de 193), per recollir dades reals d’ocupació dels baixos comercials de la nostra ciutat, i crear una base de dades de comerços i serveis.

Els resultats van mostrar l’existència de 3.386 locals comercials a la zona centre de Tarragona (excloent barris de ponent, llevant i nord), amb 2.551 establiments ocupats amb tota mena de negocis i activitats (privades i públiques), i dels quals, en 870 locals es desenvolupaven activitats de comerç (quotidià alimentari, equipament a la persona, a la llar...), i en 1.492 se situen activitats empresarials de serveis comercials (com ara perruqueries, consultories, restauració...)

Amb la intenció d’apropar-nos al comerç de ciutat, i a partir de formularis elaborats a l'efecte, els alumnes van fer 268 entrevistes personalitzades a propietaris d’establiments comercials proposant-los de cedir les seves dades de contacte (telèfon, mòbil i mail), amb la intenció de crear un canal de comunicació directe per la interlocució amb l’Ajuntament de Tarragona. En total van ser 184 els propietaris de negocis que van donar el seu consentiment.

Aquest compromís per part de l'Institut Vidal i Barraquer d’actualització d’aquesta BB.DD. de comerç i serveis de Tarragona es referma novament aquest any, i els treballs de camp per a fer-ho possible, s’iniciaran pròximament, i al llarg del mes de febrer del 2015.

Una trentena d'alumnes de l'Institut, organitzats en grups de dos o tres, realitzaran durant diverses setmanes els treballs de recollida de dades carrer per carrer (excloent-t’hi els barris dels voltants de Tarragona), i a continuació es tractarà la informació en un full excel, s’ordenarà i tabularà, i finalment, permetrà als alumnes fer una anàlisi acurada de les dades comercials de Tarragona.

Un cop finalitzat el projecte, els alumnes de l'Institut Vidal i Barraquer, faran una presentació pública de l’anàlisi de les dades objectives obtingudes de la ciutat de Tarragona, i la seva valoració.

S’espera una bona acollida i la col·laboració dels nostres empresaris i comerciants, a aquesta iniciativa que entenem és bona i positiva per tots els participants, i s’espera incrementi el nombre de locals comercials que s’incorporin a la BB.DD. de comerç i serveis de Tarragona.



Segells de reconeixement d'administració oberta