Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2023 Comença la tercera edició de la campanya "Peix de Tarragona, tot un gust"

Comença la tercera edició de la campanya "Peix de Tarragona, tot un gust"

Comença la tercera edició de la campanya "Peix de Tarragona, tot un gust"

La iniciativa, que pretén promoure el consum d'aquest producte local, se centra enguany en el moll de fang, el rap, la gamba rosada, el verat, la sípia i l’aranya blanca
26/09/2023

Des d’aquest dimarts 26 de setembre i fins al proper 17 d’octubre, l’Ajuntament, el Port de Tarragona, la Confraria de Pescadors, Mercats de Tarragona i la Federació d'Associacions d'Empresaris d'Hostaleria de la Província de Tarragona (AEHT) organitzen la tercera edició de la campanya de dinamització comercial ‘Peix de Tarragona, tot un gust’.

La campanya, que s’adreça a la ciutadania, els consumidors de peix, restauradors i punts de venta de peix fresc, té com a objectiu posar en valor del peix de Tarragona per tal que s’adquireixin i consumeixin espècies de peix que arriben a la Llotja de la ciutat i fomentar així la sostenibilitat a partir del consum d’espècies de temporada i de proximitat.

En cadascuna de les edicions s’han promogut un seguit d’espècies autòctones. Aquest any és el torn del moll de fang, el rap, la gamba rosada, el verat, la sípia i l’aranya blanca. En la primera, l’any 2021, es van promoure la sardina, el seitó, el pop blanc, la gamba blanca, el gadagang, el lluç i la canana. L’edició de 2022, per la seva banda, es va dedicar a la bròtola, l’emperador, la maire, l’orada, la palaia i el pop roquer. 

L’ofici de pescador, protagonista

La campanya d’enguany es presenta amb el lema “El nostre passat també és el nostre futur”, que cerca visibilitzar i donar protagonisme a l’ofici de pescador, molt present al barri tarragoní del Serrallo. Un ofici replet d’història i de tradició que cada cop es troba amb més dificultats de relleu generacional. L’objectiu és reivindicar aquesta ocupació i la importància de la seva tasca, en ser els responsables que es puguin degustar moltes de les espècies de peix de la costa tarragonina que, un cop arribades a la Llotja, van a parar als diferents canals de venda i, des d’allà, a la taula de molts tarragonins.

La imatge de l’actual campanya, que lluirà al llarg d’aquest període arreu de la ciutat en tanques, marquesines, culeres d’autobús i mitjans de comunicació, ha estat creada per l’alumnat del mòdul de creació de continguts audiovisuals i gestió de xarxes socials de la Casa d’Oficis dels barris de Campclar i de la Part Alta. Es tracta d’un programa mixt de formació i treball que té per objectiu millorar l’ocupabilitat dels joves d’entre 16 i 29 anys en situació d’atur.

Per al disseny de la imatge, l’alumnat s’ha servit de dues fotografies proporcionades pel Fons del Museu del Port i el fotògraf Rafael Lopez-Monné, tot combinant una imatge antiga de pescadors i una d’actual, per acabar mostrant en un únic cop d’ull una simbiosi entre tradició i modernitat, tant de l’ofici com dels autèntics protagonistes de la mar, els pescadors.

La campanya està alineada amb l’Estratègia Marítima de Catalunya, que defensa el desenvolupament sostenible, integral i harmònic de l’economia blava i respectuosa amb el conjunt dels usos humans del mar, i segueix, a més, les directrius del Pla d’acció de desenvolupament socioeconòmic local i territorial de Tarragona Impulsa.

Activitats del Museu del Port

En el marc de la campanya se celebraran un seguit d’activitats, gratuïtes i amb inscripció prèvia, impulsades pel Museu del Port. La primera tindrà lloc demà dimecres 27 de setembre a les 20 h sota el títol: “El peix, protagonista a taula. Rap verat i vi: tot un gust i d’aquí”. Es tracta d’una xerrada i maridatge de vins a càrrec de Jordi Mallol, serrallenc i mestre romescaire, acompanyat del sommelier Berna Ríos.

La segona de les activitats es durà a terme a l’Observatori Blau-Museu del Port, a la Llotja de Peix, el proper 6 d’octubre a les 16:30 h. Aquesta proposta cerca apropar les persones assistents a la Llotja del Peix a les trenta espècies més capturades al litoral de Tarragona i als oficis del món marítim.

Es poden consultar tots els detalls de la campanya, la descripció, característiques, propietats nutricionals i receptes de les espècies promocionades i altres detalls vinculats a la campanya a la web de la mateixa www.tarragona.cat/peixdetgn i a les xarxes socials municipals.

Segells de reconeixement d'administració oberta