Comença la campanya informativa a Tarragona per la nova ordenança de Terrasses
L’Ajuntament de Tarragona, des de l’àrea de Comerç, iniciarà aquest mes de juny la campanya informativa als restauradors amb terrasses de la ciutat i als locals amb extensions comercials per tal d’explicar la nova ordenança de Terrasses i Extensions Comercials a la Via Pública que entrarà aquest dijous en vigor després de la publicació oficial avui al DOGC. La nova normativa es va aprovar de forma definitiva al ple municipal del mes d’abril.
Per tal de poder dur a terme aquesta campanya, un equip format per 6 persones (5 informadors i una persona més que també coordinarà el grup) rebrà una formació específica els dies 10 i 11 de juny i, seguidament, el dia 16 de juny, començarà la campanya consistent en visitar establiment per establiment i explicar els punts més rellevants de la nova normativa i entregar un díptic editat expressament per aquesta campanya. El recompte municipal té registrats al voltant de 500 establiments, entre els 250 locals amb terrassa i els altres 250 amb extensions comercials.
La campanya tindrà una durada màxima dos mesos. Els informadors aniran a totes les zones de la ciutat: Bonavista, Torreforta, Sant Pere i Sant Pau, Vall de l’Arrabassada, Llevant, Part Alta, La Rambla Nova, Serrallo, Part Baixa i Sant Salvador.
Cal recordar que un dels principals canvis que entraran en vigor amb la nova ordenança és l’horari que poden obrir les terrasses. Amb la nova regulació els horaris s'unifiquen per a tota la ciutat. Els dijous passen a tenir tractament de dia laborable. De diumenge a dijous els locals hauran de tancar a les 00.00 h i els divendres, dissabtes i vigílies de festius a les 1.00 h. En dates especials com Carnaval, Setmana Santa o Nadal, l'horari s'amplia a la 1.00 h. Mentre que, en període d'estiu, entre el 15 de maig i el 15 d'octubre, els horaris de divendres, dissabtes i vigílies de festiu s'amplien a les 1.30 h.
Un altre element destacat del nou marc regulador és el règim sancionador que permetrà interposar sancions per infraccions lleus, greus i molt greus. Les multes aniran des dels 300 euros fins als 3.000 euros.
La consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan, ha explicat avui en roda de premsa que "volem donar un marge inicial de temps als restauradors i comerciants amb terrassa o extensió comercial perquè coneguin bé la nova normativa". Ha afegit que "amb aquesta ordenança hem posat ordre en la normativa al respecte i treballem per la convivència entre la restauració i la ciutadania". Adan també ha explicat que "aquesta és una ordenança viva i això ens permetrà convocar aquest mateix més la comissió tècnica i política".
Des de la conselleria de Comerç també està previst habilitar una adreça de correu electrònic perquè qualsevol responsable d'establiment pugui formular les seves preguntes o resoldre dubtes. I es treballa amb la previsió de poder posar en marxa a la tardor els codis QR als establiments amb terrassa i extensió comercial amb tota la informació sobre l'aforament permès al local i la seva llicència. Aquesta eina facilitarà les inspeccions per part de la Unitat d'Inspecció Administrativa que s'encarregarà de les mateixes.
Qui controlarà el compliment de l’ordenança?
La Unitat d’Inspecció Administrativa (UIA) serà l’encarregada del control i inspecció dels establiments i estarà formada per 8 agents de la GUT més un caporal. Les inspeccions es faran quan es detecti algun indici o infracció de l’ordenança durant les rondes, també tindran lloc després d’analitzar les queixes ciutadanes, en controls aleatoris i també a demanda d’altres departaments en cas que siguin requerits.
La campanya informativa ha comptat amb un pressupost de 6.457,5 € més IVA.