Els tarragonins i tarragonines es gasten mig milió d'euros a través dels Bons Comerç
La campanya de Bons Comerç d'aquest novembre, una vegada més, ha resultat ser un èxit de participació. Ha estat una campanya massiva i amb una resposta molt destacada: un 99% dels 30.000 bons van ser activats durant la segona setmana de la campanya, concentrats sobretot entre el 13 i el 20 de novembre. A més, per primera vegada la campanya va iniciar amb una festa al carrer que entre la Rambla Nova i la Plaça Corsini, amb activitats infantils i showcooking, que van ajudar a donar visibilitat a la campanya i a omplir de gent el centre des del primer dia.
La consellera de comerç, Montse Adan, s’ha mostrat molt satisfeta davant els resultats i ha volgut posat de manifest el treball en equip i la col·laboració també dels comerços i establiments de la ciutat: “Incentivar el comerç de proximitat durant tot l’any i donar a conèixer botigues i productes que tenim al costat de casa i no hi hem entrat mai, aquest és un dels objectius dels bons comerç que creiem que hem assolit també”. “Podem dir que ja som un model consolidat, que la campanya Bons Comerç en la seva quarta edició ha vingut per quedar-se”, ha afegit la consellera, que ha anunciat que, donat l'èxit, “l’Ajuntament estudia fer dues campanyes l’any vinent, una a la primavera i una altra a la tardor, per mantenir el dinamisme comercial durant tot l’any”.
Per la seva banda, des de la Cambra de Comerç, el seu vicepresident, Lluís Colet, ha agraït "la participació i col·laboració de tots els establiments que han fet que la campanya sigui un èxit un altre any". Colet ha valorat “molt positivament l’època de l’any en què es fa la campanya que coincideix en la més fluixa en vendes i activa les compres d’abans de Nadal”.
El balanç en xifres
En termes econòmics, aquesta dada s’ha traduït en 150.000 € en descomptes entre la ciutadania, que han generat unes 621.000 € en compres, que es tradueix en una despesa de 472.000 € part dels consumidors en els 11.476 tiquets de compra associats, dinamitzant les vendes del mes de novembre.
Tot i que el centre de la ciutat ha estat el més afavorit una vegada més, amb un 70% del consum; també s’ha treballat a la resta de la ciutat i s’ha arribat als barris, que suposa el 30% restant. De forma general la mitja és de 2,59 bons per tiquet utilitzat i un tiquet mitjà general de 54,11 €.
Amb aquestes dues dades tenim com a resultat que de cada 1 € subvencionat, els consumidors han aportat 4,18 € de despesa directa, o, cosa que és el mateix, el 24% de l’import dels tiquets ha estat subvencionat, i el 76% restant, ha estat per part dels consumidors.
Pel que fa a la restauració, s'han invertit uns 700 bons, com a novetat; però una vegada més l’alimentació és el sector que més bons concentra, amb uns 11.500 i de seguida la moda, amb uns 4.700 bons i finalment calçat, amb 3.300 bons. En conjunt, aquests àmbits sumen prop del 67% i uns 83.000 €.