Esteu aquí: Inici Comerç Notícies Notícies 2025 La Fira de l'oli DOP Siurana celebra els seus 25 anys a Tarragona

La Fira de l'oli DOP Siurana celebra els seus 25 anys a Tarragona

La Fira de l'oli DOP Siurana celebra els seus 25 anys a Tarragona

Els dies 28 i 29 de novembre la Plaça Corsini serà de nou l’epicentre on poder gaudir de l’oli de catorze cooperatives del territori
La Fira de l'oli DOP Siurana celebra els seus 25 anys a Tarragona Presentació de la Fira de l'Oli. Foto: David Oliete.
19/11/2025

La Fira de l’Oli DOP Siurana celebra enguany la seva 25a edició a Tarragona, i ho farà convertint de nou la Plaça Corsini de la ciutat en un epicentre gastronòmic on gaudir de l’oli de catorze cooperatives del territori. La Fira està organitzada pel Consell Regulador de la DOP Siurana, Grup Unió i Mercats de Tarragona i se celebrarà els dies 28 i 29 de novembre. També compta, com és habitual, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona, del Gremi de Pagesos de St. Llorenç i St. Isidre, i enguany també de Tarragona Turisme.

La presentació d’aquesta 25a edició ha tingut lloc al Mercat Central de Tarragona i ha comptat amb la presència de la presidenta de Mercats de Tarragona i consellera de Comerç de l’Ajuntament, Montse Adan; del vicepresident del Consell Regulador de la DOP Siurana, Ferran Huguet; del president del Grup Cooperatiu Unió, Josep M. Aubareda; del vicepresident del Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre, Pere Joan Salas; i de la presidenta de la Secció de la Pietat, Isabel Fuentes.

Enguany, hi participarà una cooperativa més respecte l’edició de 2024, sumant un total de catorze cooperatives: Cooperativa de Cabacés, Centre Oleícola del Penedès, Cooperativa de la Selva del Camp, Cooperativa de la Bisbal de Falset, Cooperativa de la Palma d’Ebre, Cooperativa de les Borges del Camp, Cooperativa de Maspujols, Cooperativa de Montbrió del Camp, Cooperativa de Riudecanyes, Cooperativa de Riudoms, Cooperativa d'Ulldemolins, Unió Brands, Olis de Catalunya i Cooperativa de Salomó.

La presidenta de Mercats, Montse Adan, ha destacat el caràcter identitari de la Fira i ha subratllat que “estem molt contents d’acollir un any més una de les fires gastronòmiques sens dubte més tradicionals i consolidades de la ciutat. Celebrar els seus 25 anys a la ciutat denota la confiança dels tarragonins i tarragonines, molts dels quals esperen amb candeletes la celebració de la Fira de l’Oli cada any. És fantàstic veure com aquesta cita anual projecta la tradició, la història, la gastronomia i el territori de casa nostra”.

Per part de la DOP Siurana, el vicepresident, Ferran Huguet,  ha remarcat la vessant divulgativa de la fira i el seu caràcter festiu, indicant que “l’objectiu és aconseguir que els visitants participin de les activitats i en gaudeixin, que degustin diferents olis i els puguin valorar, que la gent vingui a gaudir d’aquesta festa d’aniversari i marxi coneixent i valorant més l’oli extraordinari del territori. A més, enguany la fira comptarà amb més premis i sorpreses”.

Per la seva banda, des del Grup cooperatiu UNIÓ el president Josep M. Aubareda ha destacat l’impuls a la fira des de l’inici, “donant veu a totes les cooperatives agràries sòcies del Camp de Tarragona, presents amb centres propis i cooperatives associades a 21 municipis de la DOP. Apostar pel producte cooperatiu amb DOP significa donar suport a un producte d’excel·lent qualitat, al territori i a la pagesia”.

Encesa commemorativa i vals de compra del Mercat Central

Amb motiu del 25è aniversari la Fira ha programat algunes novetats, com una encesa commemorativa a càrrec dels Diables Voramar de Tarragona, o dues actuacions musicals divendres i dissabte. El concurs d’allioli, estrenat l’any passat, es consolida i organitzarà enguany la seva 2a edició.

Calen destacar també els actes més tradicionals de la Fira, com el sorteig d’”El teu per en oli”, que per setè any sortejarà 5, 10, 15, 20 litres d’oli i també l’anomenat “El teu pes en oli”. Com a novetat, els paradistes del Mercat Central de Tarragona no només seran els encarregats de repartir les butlletes de participació al sorteig, sinó que també regalaran 1 val de compra d’1€ per cada kg que pesi la persona premiada. Com és habitual, per participar al sorteig caldrà omplir les butlletes i dipositar-les a la urna del mateix mercat abans del dia 29 de novembre. El nom de la persona afortunada es desvetllarà en directe a la fira el mateix dissabte 29 de novembre a les 17.30h de la tarda.

D’altra banda, el tradicional vermut solidari de la Fira de l’Oli serà novament en benefici del Gran Recapte del Banc d’aliments. L’activitat compta amb la col·laboració del Gremi de Pagesos de St. Llorenç i St. Isidre, i de les cooperatives que proporcionen els vermuts Unió- OR del Camp i Montebrione.

Així doncs, els visitants de la Fira de l’Oli DOP Siurana de Tarragona podran tastar l’oli, i al mateix temps gaudir d’un programa ampli d’activitats per a tots els públics a la Plaça Corsini.

Horaris de la Fira

La 25a Fira de l’Oli estarà oberta a Plaça Corsini el divendres 28 de novembre d’11.00 a 14.00 h i de 16.30 a 21.00 h, i el dissabte 29 de novembre de 10.00 a 14.00 h i de 17.00 a 20 h. La seva inauguració tindrà lloc el divendres 28 de novembre a les 18.05 h a Plaça Corsini, un cop finalitzat el carilló.

Per a més informació i programació: https://dopsiurana.com/

Segells de reconeixement d'administració oberta